YOUTUBE. Fully Charged nagrał odcinek z elektrycznym Renault Kangoo ZE, który ładowany jest bezstykowo na eksperymentalnym torze pod Paryżem. Sprzęt Qualcomm Halo jest w stanie dostarczać samochodowi do 20 kW mocy w trakcie jazdy.

Bezprzewodowo ładowany van w Fully Charged

Elektryczny van Renault Kangoo przejeżdżał odcinki ładujące z różną szybkością, testowano nawet 110 kilometrów na godzinę. Kierowcy nie korzystali z żadnych specjalnych systemów naprowadzających, z doświadczenia Qualcomma wynika bowiem, że jazda nad płytami o szerokości 45 centymetrów nie wymaga żadnych szczególnych umiejętności.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Według opisu Qualcomma, system działa z częstotliwością 85 Hz, a maksymalna odległość między płytami i samochodem może wynieść 17,5 centymetra. Rozmiar płyty zamontowanej pod autem to 35 na 6 centymetrów, a więc niezbyt wiele.

> Bezprzewodowe ładowanie w BMW 530e iPerformance (2018)

Płyty są w stanie przesyłać do samochodu maksymalnie 20 kilowatów mocy podczas jazdy oraz do 7,4 kW mocy w trakcie postoju.

Niestety, nie podano najważniejszej informacji: czy przesyłana energia wystarczy dziś na zaspokojenie zużycia energii podczas jazdy. Biorąc pod uwagę, że samochód zużywa od 10 do 13 kWh energii, ładowanie z mocą 20 kW powinno wystarczyć na napędzenie samochodu ORAZ doładowanie baterii.

> Zasięgi samochodów elektrycznych 2017 – dokąd dojedziesz z Krakowa na jednym ładowaniu? [MAPA]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Elektryczne vany i dostawczaki na Facebooku – SPRAWDŹ:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]