YOUTUBE. Fully Charged nagrał odcinek z elektrycznym Renault Kangoo ZE, który ładowany jest bezstykowo na eksperymentalnym torze pod Paryżem. Sprzęt Qualcomm Halo jest w stanie dostarczać samochodowi do 20 kW mocy w trakcie jazdy.
Bezprzewodowo ładowany van w Fully Charged
Spis treści
Elektryczny van Renault Kangoo przejeżdżał odcinki ładujące z różną szybkością, testowano nawet 110 kilometrów na godzinę. Kierowcy nie korzystali z żadnych specjalnych systemów naprowadzających, z doświadczenia Qualcomma wynika bowiem, że jazda nad płytami o szerokości 45 centymetrów nie wymaga żadnych szczególnych umiejętności.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Według opisu Qualcomma, system działa z częstotliwością 85 Hz, a maksymalna odległość między płytami i samochodem może wynieść 17,5 centymetra. Rozmiar płyty zamontowanej pod autem to 35 na 6 centymetrów, a więc niezbyt wiele.
> Bezprzewodowe ładowanie w BMW 530e iPerformance (2018)
Płyty są w stanie przesyłać do samochodu maksymalnie 20 kilowatów mocy podczas jazdy oraz do 7,4 kW mocy w trakcie postoju.
Niestety, nie podano najważniejszej informacji: czy przesyłana energia wystarczy dziś na zaspokojenie zużycia energii podczas jazdy. Biorąc pod uwagę, że samochód zużywa od 10 do 13 kWh energii, ładowanie z mocą 20 kW powinno wystarczyć na napędzenie samochodu ORAZ doładowanie baterii.
> Zasięgi samochodów elektrycznych 2017 – dokąd dojedziesz z Krakowa na jednym ładowaniu? [MAPA]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|