Ford zaprezentował model E-Transit, elektrycznego Forda Transita z baterią o pojemności 67 kWh. Deklarowany przez producenta realny zasięg w Stanach Zjednoczonych to zaledwie 203 kilometry przy niskim dachu. W Europie mówi się aż o 350 jednostkach WLTP – rozdźwięk jest więc spory.
Ford E-Transit – zasięg, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Z pomiarów naszego Czytelnika z Volkswagenem e-Crafterem wynika, że przy roztropnej jeździe latem duży samochód dostawczy jest w stanie zużywać poniżej 20 kWh/100 km (zdjęcie poniżej), a więc nie odbiegać od auta osobowego. Może to oznaczać, że przy jeździe miejskiej i lekkim ładunku zasięg E-Transita rzeczywiście może wynieść około 350 kilometrów.
Jeśli jednak samochód dostawczy służy do przewożenia towarów na większe odległości, na przykład drogami szybkiego ruchu, wtedy warto wziąć pod uwagę zasięg elektrycznego Forda Transita dla Ameryki – „docelowo 203 kilometry”.
Bateria Forda e-Transita dysponuje 67 kWh pojemności użytecznej i może być ładowana z mocą ponad 115 kW (1,6-1,7 C) na stacji DC lub około 11 kW przy prądzie przemiennym. Uzupełnienie energii od 15 do 80 procent ma trwać 34 minuty przy DC i ponad 8 godzin przy AC. Lekkie zaskoczenie wzbudza silnik, który oferuje aż 198 kW (269 KM) mocy i 430 Nm momentu obrotowego – takich parametrów nie ma żaden samochód dostawczy sprzedawany w Europie.
Skrzynia bagażowa oferuje do 15,1 metra sześciennego przestrzeni – tyle samo, co Ford Transit z silnikiem Diesla. Ładowność dla wersji bagażowej wynosi do 1 616 kilogramów, dla wersji niezabudowanej do 1 967 kilogramów. Dopuszczalna masa całkowita E-Transita dla największych i najcięższych wersji pojazdu to 4,25 tony.
Dużą ciekawostką jest możliwość zasilania z baterii elektrycznego Forda zewnętrznych urządzeń. Funkcja Pro Power Onboard pozwala na zastosowanie sprzętu o mocy do 2,3 kW. Producent chwali się też, że samochód powinien być o 40 procent tańszy w serwisowaniu niż wariant z silnikiem Diesla. Dzięki opcji Standard FordPass Connect auto pozwoli na rozliczanie ładowania z jednego konta i aktualizacje online (OTA, źródło), umożliwi też zarządzanie samochodem z poziomu aplikacji mobilnej.
Elektryczny Ford Transit został po raz pierwszy zapowiedziany w roku 2016. Testy z wybranymi klientami mają się rozpocząć w Europie w roku 2021, natomiast do normalnej oferty samochód trafi wiosną roku 2022.
Zdjęcie otwierające: różne warianty Forda E-Transita (c) Ford
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.