Brazylijski producent odrzutowych samolotów komunikacyjnych średniego zasięgu, Embraer, zaprezentował kadłubek samolotu elektrycznego. Statek powietrzny jest w fazie konstrukcji, dlatego jego dane techniczne nie są jeszcze znane. Dziewiczy lot zaplanowano na rok 2020, gdy całość zostanie złożona.
Kolejny producent wchodzi w segment samolotów elektrycznych
Embraer pochwalił się „samolotem demonstracyjnym”, który faktycznie jest kadłubkiem w malowaniu nawiązującym do napędu elektrycznego. Reszta podzespołów zostanie dopiero dostarczona: silnik elektryczny i kontroler opracuje brazylijska firma WEG w ramach planu badawczo-rozwojowego dotyczącego alternatywnych metod napędu.
System chłodzący stworzy firma Parker Aerospace (źródło).
> Wypadek samolotu elektrycznego. Pipistrel Alpha Electro G2 rozbił się na jeziorze w Norwegii
Pierwszy lot zaplanowano na rok 2020, gdy kadłub wzbogaci się o wszystkie komponenty, które faktycznie decydują o tym, że samolot można nazwać elektrycznym, czyli baterie, falownik, silnik. Elektryk bazuje na modelu EMB-203 Ipanema, czyli samolocie rolniczym zaprezentowanym w 2015 roku.
W standardowej wersji EMB-203 ma 13,3 metra rozpiętości skrzydeł i wyposażony jest w silnik spalinowy Lycoming o mocy 320 KM.