Na polski rynek wszedł właśnie nowy elektryczny Renault Kangoo ZE (2017). Samochód dostawczy oferowany jest w wersjach 2- i 5-miejscowej, wyłącznie z baterią o pojemności 33 kilowatogodzin. Deklarowany przez producenta zasięg Renault Kangoo ZE [NEDC] to 270 kilometrów, czyli około 181 kilometrów w warunkach bliższych realizmowi.

Nowy Renault Kangoo ZE – wersje, cena, ładowność

Elektryczny Kangoo dostępny jest w trzech wersjach, które różnią się sposobem zagospodarowania przestrzeni ładunkowej:

  • dwumiejscowe auto dostawcze Renault Kangoo ZE Komfort – cena: 143 787 zł brutto,
  • dwumiejscowe auto dostawcze Renault Kangoo ZE Komfort Maxi – cena: 149 937 zł,
  • pięcioosobowa wersja Renault Kangoo ZE Komfort Maxi Combi – cena: 156 087 zł.

Silnik samochodu R60 ma moc 60 koni mechanicznych i moment obrotowy 225 niutonometrów. Stworzono go na podstawie najmocniejszego silnika R90 w elektrycznym Renault Zoe.

Wszystkie modele Renault Kangoo ZE (2017) wyposażone są w pompę ciepła, mają te same baterie LG Chem o pojemności 33 kWh i identyczny zasięg wynoszący około 181 km według bliskiej realizmowi procedury EPA (obliczenia www.elektrowoz.pl):

Maksymalny zasięg współczesnych samochodów dostawczych na jednym ładowaniu według procedury EPA. Realne zasięgi mogą być nieco niższe w zależności od stylu jazdy, ładunku itd. (c) www.elektrowoz.pl

Kangoo ZE (2016) miał baterie o pojemności zaledwie 22 kWh, nic zatem dziwnego, że nowy elektryczny Kangoo (2017) 33 kWh ma zasięg większy o ponad 50 procent. Wbudowana ładowarka obsługuje maksymalną moc ładowania prądem przemiennym równą 7 kW, co skraca czas ładowania do około 6 godzin.

Skrzynia ładunkowa Kangoo ZE w wersji dostawczej pomieści 4 metry sześcienne towaru. Istnieje również model Kangoo Maxi ZE, w którym skrzynię ładunkową powiększono do 6 m3 (patrz zdjęcie poniżej). Co ciekawe, nowe Kangoo jest też pierwszym samochodem Renault biorącym udział w testach bezprzewodowego ładowania:

> Fully Charged / YOUTUBE: Indukcyjne ładowanie Renault Kangoo ZE dzięki Qualcomm Halo

Elektryczny Renault Kangoo WADY

Samochód jest ciekawym rozwiązaniem, gdy z dostawami poruszamy się po stałej, krótkiej trasie. Jednak jakakolwiek dłuższa podróż skazana jest na porażkę. Kangoo ZE nie wyposażono bowiem w gniazdo szybkiego ładowania (DC), co oznacza, że po rozładowaniu baterii skazani jesteśmy na kilkugodzinny postój.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: