Daimler nie żartuje! Zaprezentowana na Tokio Motor Show 2017 elektryczna ciężarówka E-Fuso Vision One to gotowy produkt, który może wyjeżdżać na drogi. Ciężarówka ma aż 350 kilometrów zasięgu dzięki bateriom o pojemności 300 kilowatogodzin. Ceny nie podano.
Elektryczna ciężarówka E-Fuso
Podczas nadchodzącej prezentacji Tesla Semi, Tesla będzie musiała się bardzo postarać, żeby przebić produkt Daimlera. E-Fuso to gotowa, jeżdżąca elektryczna ciężarówka o ładowności do 11 ton – czyli zaledwie o dwie tony mniej niż jej odpowiednik z silnikiem Diesla. Te dwie tony to prawdopodobnie masa baterii i dodatkowych wzmocnień do utrzymania takiego ciężaru.
> PREMIERA: Tesla Semi – znowu zmiana daty. Teraz: 16 listopada 2017
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Sam Daimler (występujący pod marką Fuso) deklaruje, że firma czuje się odpowiedzialna za elektryfikację ciężkiego transportu, czuje się odpowiedzialna za hałas i zanieczyszczenia w miastach – dlatego wchodzi globalnie na rynek z niewielkim elektrycznym autem dostawczym Mitsubishi Fuso eCanter oraz, już wkrótce, z ciężarówką E-Fuso.
Z ciekawostek, które da się wychwycić na filmie reklamowym E-Fuso, warto przyjrzeć się jednej: na etapie projektowym elektrycznej ciężarówki sprawdzano możliwość wyposażenia ciężarówki w HUD (na szybie) oraz w licznik umiejscowiony na kierownicy:
Elektryczne samochody dostawcze – zalajkuj i SPRAWDŹ:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|