Gigantyczny kontrakt. Nigeryjski potentat energetyczny, firma Oando Clean Energy Limited, zamówił w chińskim Yutongu ponad 12 000 autobusów elektrycznych, które mają zostać dostarczone do 2030 roku. Pojazdy zostaną zakupione w częściach i złożone lokalnie, wraz z nimi na nigeryjskich drogach pojawi się też infrastruktura do ładowania i elektroenergetyczna.

Chiński Yutong walczy o każdy rynek

O rozmiarach zamówienia niech świadczy fakt, że cały rynek autobusów elektrycznych w 2022 roku to nieco ponad 112 000 sztuk. W ciągu 25 lat historii mający swoją siedzibę w Polsce Solaris sprzedał w sumie ponad 20 000 autobusów z wszystkimi rodzajami zespołów napędowych (dane dla kwietnia 2022). W Nigerii mówi się tylko o autobusach elektrycznych i to dostarczonych w ciągu zaledwie 7 lat (źródło).

Elektrobusy Yutonga będą jeździły [między innymi?] na Obszarze Metropolitalnym Lagos, który wraz z suburbiami liczy 2,7 tysiąca kilometrów kwadratowych i w 2022 roku był zamieszkiwany przez około 28 milionów ludzi, co może czynić z niego najbardziej zaludnioną metropolię Afryki (źródło). List intencyjny w sprawie zakupu pojazdów został podpisany w 2022 roku, teraz odebrano pierwsze dwie sztuki wraz z niezbędnymi częściami do ewentualnych napraw. Wszystkie pojazdy mają posiadać klimatyzację i WiFi.

Autobusy elektryczne Yutong w Newport (Walia, Zjednoczone Królestwo) (c) Yutong

Rezygnacja z autobusów spalinowych na rzecz elektrycznych ma stworzyć 3 000 miejsc pracy dla kierowców, 2 000 miejsc pracy dla personelu wspomagającego oraz dać stanowi 2,6 miliarda dolarów oszczędności. Do 2060 roku Nigeria planuje być neutralna emisyjnie, już dziś wypada ona znacznie lepiej niż Polska, choć na razie system energetyczny kraju opiera się na gazie i elektrowniach wodnych.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]