Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Chiński Autoflight deklaruje, że jego elektryczny dron pasażerski pokonał 250 kilometrów bez ładowania

Rosną zasięgi elektrycznych dronów pasażerskich (eVTOL). Chiński startup rozwijający taki środek transportu, firma Autoflight, twierdzi, że jego statek powietrzny o nazwie Prosperity I, zdołał przelecieć 250,3 kilometra na jednym ładowaniu. Dron powinien otrzymać homologację w 2025 roku, wtedy też mógłby zacząć loty komercyjne. Prosperity I przypomina skrzyżowanie samolotu ze helikopterem, ze śmigłami zamocowanymi na ramionach w kształcie rakiet. 

Rekordowy lot z napędem elektrycznym

Aktualne przeloty samolotów z napędem czysto elektrycznym odbywały się na dystansach nie dłuższych niż kilkadziesiąt do maksymalnie stu parudziesięciu kilometrów. Na przykład Pipistrel Velis Electro dysponuje zapasem energii na 50 minut lotu, jego szybkość przelotowa to 170 km/h. Rekord najdłuższego przelotu drona pasażerskiego należał do Joby Aviation, które w 2021 roku pokonało swoim eVTOL-em 248 kilometrów.

Prosperity I stworzony przez Autoflight zdołał przelecieć o 2 kilometry więcej, 250 kilometrów, oczywiście bez postoju na ładowanie. Dron pasażerski pokonał 20 okrążeń po wyznaczonej wcześniej pętli, był pilotowany zdalnie z ziemi i nie jest jasne, czy na jego pokładzie znajdował się jakiś balast, nie widać go na nagraniu poniżej. Prezes firmy, Omer Bar-Yohay, podkreśla, że startup pracuje nad kolejnymi celami, które zbliżają eVTOL-a do certyfikacji w Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

Dane techniczne Prosperity I nie są znane, firma dotychczas rozwijała się w segmencie statków bezzałogowych, autonomicznych. Projektantem maszyny jest Frank Stephenson, znany w branży jako twórca nadwozi samochodów (pierwsze BMW X5, Maserati Quattroporte, Fiat Punto) i samolotów Lilium Aviation. Autoflight deklaruje, że maksymalne obciążenie drona to 400 kilogramów, pilot i do trzech pasażerów. Maksymalna szybkość przelotowa ma wynosić 200 km/h, w projekcie mówi się o „redundantnych systemach” [nawigacji], które przypominają określenia stosowane w pociskach rakietowych.

W 2021 roku w startup Autoflight zainwestowała firma Team Global założona przez Łukasza Gadowskiego, twórcę Delivery Hero.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version