Najpierw był Hummer EV, którego bateria waży tyle, co miejski samochód osobowy i który podczas jazdy zużywa tyle energii, ile mały autobus. Teraz General Motors zapowiedziało kolejny model z bardzo podobnym akumulatorem. Cadillac Escalade IQ ma mieć 24-calowe felgi, baterię o pojemności 200 kWh i deklarowane 700+ kilometrów zasięgu EPA. Realnie? Będzie dobrze, jeśli ten hipopotam pokona na jednym ładowaniu 400 kilometrów. Chyba że mówimy o typowej eksploatacji właścicieli pickupów („do pracy i do sklepu”), wtedy OK.
General Motors na drodze ku ewaporacji?
Europejscy, chińscy, południowokoreańscy producenci walczą o oszczędzanie energii, o obniżanie oporów powietrza, o jak najbardziej efektywne wykorzystanie surowców w samochodach elektrycznych. Kierunek wyznaczyła amerykańska Tesla. Jednak General Motors – położone przecież na tym samym kontynencie, co firma Muska – wydaje się nie zauważać tego kierunku i zapowiada, że wprowadzi na rynek Cadillaca „My Mamy Baterii Pod Dostatkiem” Escalade IQ.
Cadillac Escalade IQ 1000E to elektryk duży nawet jak na amerykańskie standardy. Powstanie na platformie Ultium, ma baterię o pojemności około 200 kWh, trzy rzędy siedzeń, 24-calowe felgi (źródło), amerykański portal The Drive szacuje jego wagę na okolice 5 ton. Oprócz tego samochód ma mieć około 550 kW/750 KM mocy, czterdzieści (40!) głośników, fotele kapitańskie w drugim rzędzie, wyświetlacze osobiste o przekątnej 12,6 cala. Wyświetlacz na kokpicie ma mieć przekątną 55 cali. Żeby wnętrze wydawało się przestronniejsze, producent zapowiada użycie dużego szklanego dachu.
Auto będzie w standardzie wyposażane w dwa silniki, pneumatyczne zawieszenie, 35-calowe (!) opony. Rozstaw osi ma wynosić 3,46 metra, czyli niewiele mniej niż w Europie wynosi długość samochodów segmentu A i o ponad 5 centymetrów więcej niż w przypadku Cadillaca Escalade ESV, wariantu przedłużonego. Dzięki skrętnym kołom na tylnej osi średnica zawracania ma wynosić zaledwie 12 metrów, co jest fantastycznym osiągnięciem jak na pojazd o tych rozmiarach.
Zaletą modelu będzie one-pedal driving (to Amerykanie robią dobrze) i tryb ograniczonej mocy pozwalający na skorzystanie z maksymalnie 500 kW/680 KM. Przy mocy maksymalnej (tryb Velocity Max), auto powinno osiągać 97 km/h w czasie mniej niż 5 sekund. Cena Cadillaca Escalade IQ ma się zaczynać od 130 000 dolarów, równowartości 528 000 złotych netto w bazowej wersji wyposażenia. Produkcja ma się rozpocząć latem 2024 roku.
Nota od redakcji Elektrowozu: General Motors mocno skupia się na modelach z maksymalną marżą. Trudno powiedzieć, czy ta droga jest właściwa. Dotychczas nikt nie wygrał samochodami o wysokich cenach.
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.