W francuskim mieście Nantes część floty autobusów zostanie zamieniona na wersje elektryczne. Będą to szwajcarskie autobusy Hess z technologią ładowania ABB o mocy 600 kW!

Największa moc ładowania na świecie

Akumulatory będą ładowane z użyciem pantografu, z mocą 600 kW, czyli daleko większą niż współczesne rozwiązania Porsche, które docelowo chce dojść do 350 kW. W pompowaniu tak olbrzymiej mocy do baterii jest jednak pewien haczyk: całe ładowanie ma potrwać zaledwie 20 sekund, co oznacza uzupełnienie baterii 3,3 kWh energii (bez uwzględniania strat).

> PORÓWNANIE: Ładowanie vs tankowanie samochodu. Co mamy teraz, do czego zmierzamy i dlaczego tankowanie NA RAZIE jest lepsze

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Oprócz tego autobus będzie ładowany na przystankach końcowych od 1 do 5 minut, co pozwoli mu na całodniowe funkcjonowanie. Rozwiązania ABB zastosowane w pojazdach Hess to element systemu noszącego nazwę TOSA (Trolleybus Optimisation Systeme Alimentation).

> LUBLIN. 83 miliony złotych na ekologiczny transport, będą nowe trolejbusy i autobusy elektryczne

Nowe autobusy Hess są większe niż dotychczasowe: mają dwa przeguby i łączną długość 24 metrów. Ma to rozwiązać problem z wiecznym tłokiem na liniach krajoznawczych komunikacji miejskiej Nantes.

Elektryczne autobusy są również w Polsce! – SPRAWDŹ:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: