Bjorn Nyland przeprowadził test zasięgu Porsche Taycan 4S z baterią powiększona do 84 (93) kWh, czyli akumulatorem Performance Plus (+28,3 tysiąca złotych w Polsce). Okazało się, że przy idealnej pogodzie samochód jest w stanie pokonać do 425 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h.

Porsche Taycan 4S, specyfikacja:

  • segment: auto sportowe o wymiarach zewnętrznych aut segmentu E,
  • rozstaw osi: 2,9 metra,
  • masa: 2,295 tony (EU),
  • bateria: 83,7 (93,4) kWh,
  • zasięg: 389-464 jednostek WLTP, w mieście 437-524 jednostki,
  • moc: 320 kW (435 KM), chwilowo do 390 kW (530 KM),
  • moment obrotowy: 640 Nm,
  • napęd: AWD (obie osie),
  • cena: od 489 982 zł z obowiązkową stacją ładowania (EVSE) „Mobile Charger Connect”.

Kolejny test Porsche Taycan i kolejny wynik znacząco lepszy niż EPA

W badaniach zasięgu wykonywanych zgodnie z procedurą Agencji Ochrony Środowiska (EPA), Porsche Taycan 4S wypadło wyjątkowo słabo – osiągnęło ledwie 327 kilometrów. Dziś wiemy już, że samo Porsche zdecydowało się zaniżyć wynik samochodu, być może dmuchając na zimne po Dieselgate. Albo chcąc podważyć zaufanie do wyników EPA, w których Tesla bryluje [teoria spiskowa :)].

> Dlaczego Porsche Taycan ma tak słaby zasięg EPA? Bo Porsche… samo go obniżyło

Testowane przez Nylanda Porsche Taycan 4S miało nie tylko większą baterię. Zastosowano w nim również inne felgi i węższe opony Hankook Ventus S1 Evo3 EV (225/55R19 z przodu, 275/45R19 z tyłu), które zaprojektowano specjalnie dla tego modelu samochodu.

Po naładowaniu do 99 procent samochód informował o 452 kilometrach zasięgu. Warto zwrócić uwagę, że nawet wtedy auto uzupełniało energię z mocą około 12 kW.

Zasięg Porsche Taycan 4S przy 90 km/h

Średnie zużycie energii przy 90 km/h (licznikowe 91 km/h) wyniosło 15 kWh/100 km (150 Wh/km). Tesla Model S „Raven” zużywała na tym samym odcinku około 14,4 kWh/100 km (144 Wh/km), więc Porsche Taycan okazało się tylko minimalnie mniej wydajne. Elektryczne Porsche byłoby w stanie pokonać 579 kilometrów na jednym ładowaniu, a jego bateria, jak się okazało, była w stanie oddać aż 86,9 kWh energii.

> Porsche Taycan z nie najlepiej ulokowanym portem ładowania DC. Ale zasięg na poziomie Tesli Model S P85D i lepszy

W rankingu najlepszych-z-najlepszych Nylanda nadal wygrywa Tesla Model S „Raven”, która na baterii byłaby w stanie pokonać 644 kilometry, jednak pozostałe auta okazują się już słabsze.

Zasięg Porsche Taycan 4S przy 120 km/h

Przy realnej szybkości 120 km/h auto było już nieco mniej oszczędne i potrzebowało 20,3 kWh/100 km (203 Wh/km; 20,5 kWh/100 km podawane przez licznik). Z obliczeń Nylanda wynika, że przy rozładowaniu baterii do zera Taycan 4S pokonałby 425 kilometrów, a więc więcej niż Tesla Model 3 Performance czy Xpeng P7 Performance. Elektryczne Porsche ponownie przegrałoby tylko z Teslą Model S „Raven”, która na jednym ładowaniu powinna przejechać do 473 kilometrów.

Warto obejrzeć:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: