Bjorn Nyland przeprowadził test zasięgu Porsche Taycan 4S z baterią powiększona do 84 (93) kWh, czyli akumulatorem Performance Plus (+28,3 tysiąca złotych w Polsce). Okazało się, że przy idealnej pogodzie samochód jest w stanie pokonać do 425 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h.
Porsche Taycan 4S, specyfikacja:
- segment: auto sportowe o wymiarach zewnętrznych aut segmentu E,
- rozstaw osi: 2,9 metra,
- masa: 2,295 tony (EU),
- bateria: 83,7 (93,4) kWh,
- zasięg: 389-464 jednostek WLTP, w mieście 437-524 jednostki,
- moc: 320 kW (435 KM), chwilowo do 390 kW (530 KM),
- moment obrotowy: 640 Nm,
- napęd: AWD (obie osie),
- cena: od 489 982 zł z obowiązkową stacją ładowania (EVSE) „Mobile Charger Connect”.
Kolejny test Porsche Taycan i kolejny wynik znacząco lepszy niż EPA
Spis treści
W badaniach zasięgu wykonywanych zgodnie z procedurą Agencji Ochrony Środowiska (EPA), Porsche Taycan 4S wypadło wyjątkowo słabo – osiągnęło ledwie 327 kilometrów. Dziś wiemy już, że samo Porsche zdecydowało się zaniżyć wynik samochodu, być może dmuchając na zimne po Dieselgate. Albo chcąc podważyć zaufanie do wyników EPA, w których Tesla bryluje [teoria spiskowa :)].
> Dlaczego Porsche Taycan ma tak słaby zasięg EPA? Bo Porsche… samo go obniżyło
Testowane przez Nylanda Porsche Taycan 4S miało nie tylko większą baterię. Zastosowano w nim również inne felgi i węższe opony Hankook Ventus S1 Evo3 EV (225/55R19 z przodu, 275/45R19 z tyłu), które zaprojektowano specjalnie dla tego modelu samochodu.
Po naładowaniu do 99 procent samochód informował o 452 kilometrach zasięgu. Warto zwrócić uwagę, że nawet wtedy auto uzupełniało energię z mocą około 12 kW.
Zasięg Porsche Taycan 4S przy 90 km/h
Średnie zużycie energii przy 90 km/h (licznikowe 91 km/h) wyniosło 15 kWh/100 km (150 Wh/km). Tesla Model S „Raven” zużywała na tym samym odcinku około 14,4 kWh/100 km (144 Wh/km), więc Porsche Taycan okazało się tylko minimalnie mniej wydajne. Elektryczne Porsche byłoby w stanie pokonać 579 kilometrów na jednym ładowaniu, a jego bateria, jak się okazało, była w stanie oddać aż 86,9 kWh energii.
W rankingu najlepszych-z-najlepszych Nylanda nadal wygrywa Tesla Model S „Raven”, która na baterii byłaby w stanie pokonać 644 kilometry, jednak pozostałe auta okazują się już słabsze.
Zasięg Porsche Taycan 4S przy 120 km/h
Przy realnej szybkości 120 km/h auto było już nieco mniej oszczędne i potrzebowało 20,3 kWh/100 km (203 Wh/km; 20,5 kWh/100 km podawane przez licznik). Z obliczeń Nylanda wynika, że przy rozładowaniu baterii do zera Taycan 4S pokonałby 425 kilometrów, a więc więcej niż Tesla Model 3 Performance czy Xpeng P7 Performance. Elektryczne Porsche ponownie przegrałoby tylko z Teslą Model S „Raven”, która na jednym ładowaniu powinna przejechać do 473 kilometrów.
Warto obejrzeć: