Kiedy nabywcy elektrycznego Porsche Taycan zadają pytania o ładowanie, często zamieszczają zdjęcia swoich samochodów. Okazuje się, że na stacjach Ionity regularnie zajmują dwa miejsca, bo gdy staną poprawnie, mają utrudniony dostęp do portu ładowania. Chwalą natomiast auto za zasięg.

Porty ładowania w Porsche Taycan i osiągane zasięgi

Porsche Taycan dysponuje dwoma portami ładowania. Po lewej znajduje się gniazdo Typu 2, po prawej – port CCS, który służy do szybkiego uzupełniania energii. Ten drugi jest na tyle daleko od przodu samochodu, że kierowcy zatrzymują się z linią między kołami, żeby dosięgnąć z wtyczką do gniazdka i wpiąć auto do ładowarki.

Porsche Taycan 4S na szybkiej stacji ładowania Ionity (c) Truls Bergersen / Porsche Taycan Norway (grupa wymaga rejestracji]

Co więcej: nawet jeśli przewodu wystarczy, to mocno opiera się on na zderzaku. Tymczasem wewnątrz kabli obsługujących duże moce ładowania (od 150 kW w górę) tłoczona jest ciecz chłodząca wtyk. Wygięte przewody mogą drżeć, a to prowadzi do powstawania delikatnych zarysowań na lakierze. Zauważył to choćby nabywca Taycana, który wyruszył autem z Norwegii do Hiszpanii:

> Porsche Taycan w podróży z Hiszpanii do Norwegii. Dystans 3 700 km, średnie zużycie 23,4 kWh/100 km

Bardzo dobrze wypada natomiast zasięg Porsche Taycan. Wariant 4S z większą baterią, najsłabsze i drugie najtańsze auto w gamie, według Agencji Ochrony Środowiska (EPA) przejeżdża 327 kilometrów na jednym ładowaniu. Tymczasem właściciele samochodu regularnie zgłaszają, że ten model bez problemu osiąga 400-430, a nawet 460-470 kilometrów na baterii, oczywiście pod warunkiem, że nie eksperymentuje się zbyt wiele z jego mocą i przyspieszeniem (źródło).

> Dlaczego Porsche Taycan ma tak słaby zasięg EPA? Bo Porsche… samo go obniżyło

Jeden z nabywców zestawił go z Teslą Model S P85D i okazuje się, że auto wypada bardzo podobnie – przynajmniej w ciągu kilku pierwszych miesięcy eksploatacji, przy wyższych temperaturach powietrza (samochód jest nowy):

Zużycie energii Tesli Model S P85D (niebieskie kropki, wykres całoroczny) kontra zużycie energii w Porsche Taycan 4S na 20-calowych kołach (c) svp6

To o tyle ciekawe, że przed wprowadzeniem modelu na rynek Porsche porównywało swoje auto właśnie z Teslą Model S P85D:

> Porsche benchmarkuje elektrycznego Taycana z Teslą Model S P85D [WIDEO]

Samochód był dostępny w latach 2014-2016 i oferował 407 km zasięgu według EPA. Kalifornijski producent zastąpił go najpierw Teslą Model S P90D, a ostatecznie Teslą Model S P100D/Performance.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: