W internecie pojawiło się zdjęcie z wnętrza VW ID.3. Samochód ma dwa ekrany, nie widać w nim natomiast zbyt dużej liczby przycisków. To sugeruje, że sterowanie funkcjami ID.3 będzie odbywało się głównie na ekranie dotykowym lub z wykorzystaniem komend głosowych.

Volkswagen ID.3 – wnętrze i ostatnie ciekawostki na dzień przed premierą

Już w maju 2019 roku spekulowaliśmy, że VW ID.3 zostanie wyposażony w ekran ulokowany na środku deski rozdzielczej (pierwsza fotografia) – dokładnie tak samo, jak zaprezentowany wcześniej Seat el-Born. Najnowsze zdjęcia (druga fotografia) wydają się potwierdzać tę informację:

Volkswagen ID.3 – klatka z filmu reklamowego z początku maja 2019 roku. Zwróć uwagę na odbłyski światła na elementach we wnętrzu kabiny (c) Volkswagen

Najnowsze zdjęcia wnętrza VW ID.3 (c) Thomas Mueller / Twitter

Biały kolor to prawdopodobnie pokrycie maskujące, wygląda bowiem dość obco i kompletnie nie pasuje do wnętrza samochodu. Warto jednak zwrócić uwagę, że na widocznych elementach deski rozdzielczej nie pojawia się ani jeden przycisk. Są tylko trzy kratki nawiewów, jakaś czarna przestrzeń nad lewym nawiewem i na tym koniec. Obiekty przypominające przyciski można dostrzec wyłącznie na jednym z ramion kierownicy.

A tak to wygląda w Seacie el-Bornie, który jest bratem-bliźniakiem VW ID.3:

Seat el-Born (c) Seat

Inne ciekawostki

Volkswagen ID.3 z akumulatorami o pojemności 58 kWh ma ważyć około 1,6-1,7 tony – to niewiele więcej niż Nissan Leaf II (około 1,6 tony), który dysponuje baterią o pojemności zaledwie 40 kWh. Same akumulatory VW ID.3 58 kWh ważą około 400 kilogramów.

Budowa Volkswagena ID.3 z bateriami o pojemności 58 kWh (c) Auto Motor und Sport / Volkswagen

Ogniwa do Volkswagena ID.3 będą pochodziły od czterech różnych dostawców: CATL, LG Chem, SK Innovation i Samsung SDI. CATL to firma chińska, pozostałe mają swoje centrale w Korei Południowej, ale LG Chem buduje linie produkcyjne w Polsce. Gęstość energii w ogniwach ma przekraczać 0,2 kWh/kg.

> TeraWatt: Mamy baterie ze stałym elektrolitem o gęstości energii 0,432 kWh/kg. Dostępność od 2021

Nabywcy VW ID.3 1st przez pierwszy rok będą mogli ładować się za darmo w punktach w sieci We Charge. Promocja jest ograniczona do 2 000 kWh energii.

Volkswagen ID.3 ma nad rejestracją tajemniczą klapkę, która prawdopodobnie reguluje ilość powietrza wpadającego pod maskę samochodu.

VW ID.3 oferuje całkiem pokaźną ilość miejsca w kabinie jak na segment C. Za kierowcą, który ma około 1,9 metra wzrostu, spokojnie może usiąść taki sam pasażer – i jeszcze będzie miał przestrzeń na kolana i trochę miejsca nad głową.

Pojemność bagażnika VW ID.3 jest większa od VW Golfa (~390 litrów?), a podłoga bagażnika jest podwójna – oprócz głównej przestrzeni mamy dolną przegródkę na przewody.

Praktycznie wszystkie liczące się niemieckie media motoryzacyjne otrzymały wcześniej samochody do testów. Niektórzy dziennikarze występowali również w filmach prezentowanych przez producenta – co widać na poniższym filmie, oznaczonym przez Auto Motor und Sport, a zamieszczonym na kanale Volkswagena.

Sam Volkswagen podkreśla, że auta elektryczne nie wymagają „żadnych wymian oleju”, w związku z tym ich przegląd serwisowy będzie tańszy i ma trwać krócej niż w wypadku auta spalinowego.

> Samochody elektryczne kontra Toyota Supra w wyścigu na 1/4 mili [WIDEO]

Wnętrze jest umiarkowanie wyciszone, a zawieszenie zestrojono dość sztywno – słychać to podczas przejazdu po mieście, który rozpoczyna się od około 9:50 w poniższym filmie. Przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia do kabiny dociera również gwizd falownika (około 11:25). Szczegółowo temat jest omawiany również około 18. minuty:

Premiera samochodu odbędzie się w poniedziałek, 9 września 2019 roku o godzinie 20. Volkswagen zaprasza jednak do oglądania już od godziny 19.45. Na www.elektrowoz.pl jak zwykle umieścimy artykuł z możliwością obejrzenia transmisji live.

Ilustracje zamieszczone w treści: wnętrze (c) Thomas Mueller, pozostałe ilustracje (c) Auto Motor und Sport / Volkswagen (kanał Volkswagena)

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]