Portal Electrek opublikował test Tesla Model 3. Samochód oceniono jako nieco twardy, ale prowadzący się lepiej od Modelu S za sprawą niższej wagi. Model 3 uznany został za dobrze wykończony, a zużycie energii podczas jazdy okazało się minimalne – wyniosło mniej niż 15 kWh na 100 kilometrów!
Test Tesla 3 portalu Electrek
Spis treści
Tesla 3 vs Tesla S: prowadzenie
Samochód ma się doskonale prowadzić i jest bardziej zwinny niż Tesla S za sprawą masy niższej o około 450 kilogramów. Zamocowana pod podłogą bateria o masie prawie pół tony bardzo obniża środek ciężkości, dlatego w zasadzie nie ma przechyłów nadwozia.
Tryb „Sport” wspomagania kierownicy wydawał się dziennikarzowi w sam raz, choć miał wrażenie, że układ kierowniczy wytłumiał sygnały płynące od nawierzchni. Z drugiej strony zawieszenie okazało się nieco zbyt twarde i nieco za mocno informowało o nierównościach.
Testujący podkreślał też, że kierowcy, którzy dopiero zaczynają przygodę z samochodami elektrycznymi, będą zaskoczeni szybkością wyświetlaną przez liczniki. Przyspieszenie jest bowiem gładkie, a sama jazda – bardzo cicha.
> Tesla ze Stanów – warto czy nie? [FORUM]
Tesla S vs Tesla 3: przyspieszenie i regeneracja
Przyspieszenie Tesla Model 3 porównano do Tesla Model S 70D, czyli starszej wersji z napędem na obie osie oraz baterią o pojemności 70 kilowatogodzin (kWh). Reakcja pedału gazu ma być nieco wolniejsza niż w Modelu S, ale wypada znacząco lepiej w porównaniu do dowolnego samochodu spalinowego.
> Przyspieszenie Tesla 3: 4,7 sekundy od 0 do 97 km/h
Regeneracja (odzyskiwanie energii) jest mocne, ale mniej odczuwalne niż w Chevrolecie Bolcie / Oplu Ampera E. Samo hamowanie wydaje się godne zaufania.
Tesla Model 3: ładowanie i zużycie energii
Samochód wyposażono w klasyczny port ładowania Tesli, który aktualnie nie pozwala na ładowanie z CHAdeMO z użyciem przejściówki – ta sprzedawaną przez Teslę obsługuje tylko Model S i X. Recenzent określił jednak szybkość CHAdeMO jako „dość wolną”, bo specyfikacja pozwala na ładowanie z maksymalną mocą 50 kilowatów (kW).
Tymczasem Superchargery Tesli są w stanie ładować Model 3 z mocą ponad 100 kilowatów, czyli dwa razy szybciej niż CHAdeMO albo inne auta wykorzystujące port CCS Combo 2. Z domowej instalacji samochód potrafi pobrać prąd o natężeniu 48 amperów, co przy 240 woltach oznacza 11,5 kW mocy.
Dziennikarze określili zużycie energii Modelu 3 na poziomie nieco gorszym Hyundai Ioniq Electric – warto jednak dodać, że jest to najbardziej oszczędny samochód elektryczny na rynku! Tesla 3 zużyła im 14,54 kilowatogodziny (kWh) energii na 100 kilometrów, co oznacza mniej niż 9 złotych na 100 kilometrów (przy stawce 0,6 zł za 1 kWh)! Kosztowo jest to odpowiednik 1,86 litra paliwa na 100 kilometrów!
> Zakryte koła w Tesli: brzydkie [FOTO], ale zwiększają zasięg o 4 do 9 procent
Tesla 3 vs Tesla S: wykończenie i wnętrze
Dziennikarze porównali szczeliny między elementami karoserii z obu stron auta i doszli do wniosku, że wszystko jest w porządku. We wnętrzu słychać niewielkie skrzypienie w okolicy osłony przeciwsłonecznej – tej części, którą opuszcza się, gdy słońce jest zbyt nisko – ale uznali, że łatwo ją zlikwidować.
Wnętrze oceniono na cichsze (lepiej wytłumione i dopasowane) niż w Modelu S. Dotyczy to nawet szybkości autostradowych. Rozmowa z użyciem zestawu głośnomówiącego Bluetooth jest wyraźna i zrozumiała dla obu stron – we wczesnych Modelach X pojawiały się problemy z tym, że druga strona bardzo słabo słyszała kierowcę.
Dziennikarz o wzroście 1,83 metra stwierdził, że osoby o wzroście powyżej przeciętnej nie będą narzekały na przestrzeń. To samo ma dotyczyć pasażerów na tylnej kanapie.
Czterostrefowa klimatyzacja z tyłu polega na jednym tylko nawiewie, dlatego podczas chłodzenia może dmuchać mocno zimnym powietrzem. Tester zasugerował, żeby osoby lubiące zbliżone temperatury siedziały za sobą.
Tesla 3: bagażnik
Przestrzeń bagażową samochodu – który jest, przypomnijmy, sedanem – określono jako sporą, chociaż zdjęcia sugerują, że włożenie większych przedmiotów może być utrudnione przez otwór bagażowy. Dziennikarze Electreka byli jednak w stanie umieścić w środku rower (ze zdjętym przednim kołem). Sugerują też, że przy złożonych siedzeniach jedna osoba spokojnie wyśpi się w dostępnej przestrzeni.
Warto przeczytać: The Electrek Review – Tesla Model 3, a promise delivered
|REKLAMA|
|/REKLAMA|