Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Skoda Superb iV / Plug-in Hybrid – recenzja Driving Electric. Solidna, praktyczna, „ulubiona” [wideo]

Kanał Driving Electric przeprowadził test Skody Superb iV. Samochód zebrał pochwały za możliwości, dobry zasięg na jednym ładowaniu i wyposażenie. Z naszego punktu widzenia minusem może być brak kamery cofania w standardzie oraz długi czas ładowania niezależnie od dostępnej mocy.

Skoda Superb iV w redakcji Driving Electric

Prowadzącej nagranie Vicki Parrot auto spodobało się już na samym początku. Przypadł jej do gustu tryb jazdy elektrycznej, który nie był ociężały, a łączna moc systemu napędowego wywołała wręcz uśmiech zadowolenia na jej twarzy. Przypomnijmy, maksymalna moc Skody Superb iV to 160 kW (218 KM), maksymalny moment obrotowy – 400 Nm.

Auto wyposażone jest w baterię o pojemności całkowitej 13 kWh (użyteczna: około 10,5 kWh), która powinna pozwalać na przejechanie średnio około 47 kilometrów na jednym ładowaniu w trybie mieszanym (WLTP: 55 jednostek).

Za komfort jazdy odpowiada układ adaptacyjnego tłumienia (DCC) dopasowujący twardość amortyzatorów do jakości nawierzchni i stylu jazdy – w Skodzie Superb iV dostępny jest w standardzie. Nawet w droższym Passacie GTE system oferowany jest jako opcja.

> Bill Gates kupił sobie Porsche Taycan. W elektrykach stresuje go zasięg

W Wielkiej Brytanii Skoda Superb Plug-in dostępna jest tylko z bogatszymi wariantami wyposażenia, w tym z podgrzewaniem foteli, lampami LED, czujnikami parkowania, bezkluczykowym dostępem do auta czy nawigacją z dużym dotykowym ekranem. W Polsce zarówno liftback, jak i kombi oferowane są również w najtańszej wersji Ambition, w której do podgrzewanych foteli czy bezkluczykowego dostępu trzeba dopłacić – odpowiednio 1 100 i 1 200 złotych.

Kamera cofania kosztuje 1 600 złotych a kamera 360 stopni – 3 700 złotych. Za to matrycowe, LED-owe reflektory przednie dostępne są w standardzie we wszystkich wariantach

> Realny zasięg Peugeota e-2008 to tylko 240 kilometrów?

Skoda Superb iV (2020): wady

Spośród minusów samochodu wymieniono bagażnik o pojemności 510 litrów, czyli niższej niż w wariancie czysto spalinowym. Problemem może być też czas ładowania: wbudowana w Skodę Superb iV ładowarka obsługuje moc do 3,6 kW, co oznacza, że niezależnie od mocy na słupku, auto do pełna będzie ładować się dobre 4 godziny.

Zapomnijmy więc o szybkiej wyprawie na zakupy, by uzupełnić energię.

Cena Skody Superb iV rozpoczyna się w Polsce od 147 850 złotych dla wersji liftback i 150 550 dla wariantu kombi:

> Skoda Superb iV: ceny od 147 850 złotych (sedan) lub 150 550 zł (kombi). Najtańsza hybryda plug-in w segmencie

Całe nagranie:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version