Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Renault Zoe ZE 50 – wady i zalety nowej wersji elektryka [wideo]

Na kanale Nicolas Raimo pojawiło się ciekawe zestawienie pięciu najważniejszych wad i zalet Renault Zoe ZE 50 w stosunku do ZE 40. Wśród zalet wymieniono lepszą trakcję, większy zasięg i znacznie przyjemniejsze w kontakcie wnętrze. Za wadę uznano braki w funkcjonalności, nielogiczne decyzje projektowe oraz konieczność dopłaty do portu szybkiego ładowania CCS 2 nawet w najwyższej wersji wyposażeniowej.

Renault Zoe ZE 50 – warto czy nie?

Z punktu widzenia zmian generacyjnych, nowe Renault Zoe ZE 50 na pewno stanowi postęp w stosunku do starszej wersji: bateria o większej pojemności (52 zamiast 41 kWh), większy realny zasięg (około 340 zamiast 260 kilometrów), ładniejsze nadwozie, unowocześnione, mniej plastikowe wnętrze, większa moc (100 zamiast 80 kW), możliwość ładowania przez CCS z mocą do 50 kW przy utrzymaniu 22 kW przez wtyczkę Typu 2 i tak dalej, i tak dalej…

> Renault Zoe ZE 50 – test zasięgu Bjorna Nylanda [YouTube]

Żeby było zabawniej, samochód jest też dostępny w cenie niższej niż do niedawna Renault Zoe ZE 40 – bo od niecałych 125 tysięcy złotych.

Dla Raimo największym problemem samochodu jest brak hamowania awaryjnego i adaptacyjnego tempomatu. Ta pierwsza opcja wspomaga nas w sytuacjach podbramkowych, ta druga przydaje się podczas jazdy autostradowej. Dzięki niej samochód sam dba o utrzymanie właściwej szybkości w stosunku do poprzedzającego pojazdu, w razie potrzeby zwalnia lub przyspiesza bez interwencji ze strony człowieka.

Nieszczególnie dobry okazał się też mechanizm ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu oraz utrzymywania pasa ruchu. Lane Keeping miał skłonność do myszkowania, „odbijania się” tam i z powrotem od linii pasa.

Port szybkiego ładowania CCS 2 okazał się jednocześnie wadą i zaletą. Zaletą, ponieważ dotychczas żadna z generacji Renault Zoe nie posiadała takiej opcji, wadą jednak, bo skorzystamy z niej dopiero po dopłacie, a nawet wtedy nie rozpędzimy się powyżej 50 kW. Główni konkurenci Renault Zoe ZE 50, Opel Corsa-e i Peugeot e-208, oferują w szczycie 100 kW.

> Szybkie ładowanie DC Renault Zoe ZE 50 z mocą do 46 kW [Fastned]

Za absurd uznano usunięcie z kluczyka możliwości otwarcia portu ładowania oraz podgrzewania kabiny. Teraz klapkę portu ładowania odblokujemy z wnętrza samochodu, a do sterowania podgrzewaniem będziemy musieli wykorzystać aplikację mobilną.

Zaletą Renault Zoe ZE 50 w stosunku do całego motoryzacyjnego otoczenia okazała się jakość i wzornictwo wnętrza. Za plus uznano też lepszą charakterystykę jazdy (moc, zawieszenie, zasięg, w tym zasięg zimą) oraz system audio Bose w bogatszych wariantach.

Warto obejrzeć, choć najciekawsze już streściliśmy:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version