Dziennikarz motoryzacyjny, Jason Cammisa, przetestował najmocniejsze i najszybsze elektryczne Porsche: Taycan Turbo S. Był zachwycony przyspieszeniem, które wyniosło 2,6 sekundy do 97 km/h, ale wysokie zużycie energii przez samochód solidnie go rozczarowało. Było tak wysokie, że elektryk pokonałby zaledwie 235 km na jednym ładowaniu.

Porsche Taycan Turbo S = najlepiej przyspieszające cywilne Porsche?

Podane przyspieszenie Porsche Taycan Turbo S wynoszące 2,6 sekundy do 97 km/h (0-60 mph) to znacznie lepiej niż najszybsza dziś Tesla Model 3 Performance, która według danych producenta osiąga 97 km/h po 3,2 sekundy. To mniej więcej tyle samo, ile oferuje Porsche 911 GT2 RS i bardzo blisko obecnego lidera, Tesli Model S Performance, której przyspieszenie do 97 km/h zajmuje 2,4 sekundy.

> Porsche Taycan najlepszym samochodem elektrycznym w trasy. VW ID.3 na drugim miejscu [P3 Automotive]

Co ważniejsze, w Porsche pomiaru dokonywano na oponach wielosezonowych, z baterią naładowaną do 90 procent i z pasażerem na pokładzie (źródło), czyli w nieoptymalnych warunkach! Musiało to wyglądać mniej więcej tak – warto obejrzeć drugi film z dźwiękiem, bo jest on… nietypowy:

Cammisa podkreśla, że Taycan świetnie jeździ, doskonale się prowadzi, solidnie hamuje, chociaż nie potrafi obsłużyć jazdy z pedałem przyspieszenia (ang. one-pedal driving). Z samochodem jest tylko jeden problem:

Wady Porsche Taycan Turbo S? Jedna, ale poważna: zużycie energii

Największym rozczarowaniem okazał się mikry zasięg wynikający z gigantycznego zużycia energii. W trakcie testów wyniosło ono 35,7 kWh/100 km (356,7 Wh/km). Jeśli wziąć pod uwagę, że użyteczna pojemność baterii Porsche Taycan Turbo S wynosi 83,7 kWh, to oceniany przez dziennikarza samochód przejedzie zaledwie 235 kilometrów na jednym ładowaniu.

Jedyną linią obrony niemieckiego elektryka jest tutaj fakt, że recenzent raczej nie oszczędzał samochodu.

Warto dodać, że według oficjalnych pomiarów amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA), realny zasięg Porsche Taycan Turbo S wynosi 309 kilometrów, a więc o 14,5 kilometra mniej niż w nieco słabszym Porsche Taycan Turbo (bez „S”):

> Realny zasięg Porsche Taycan to 323,5 kilometra. Zużycie energii: 30,5 kWh/100 km

Dla porównania: w Europie według procedury WLTP Porsche Taycan Turbo S osiąga rzekomo 388-412 km. Czyli realnie w trybie mieszanym powinno być około 340 km. Jak widać – może się nie udać…

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: