Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Polestar 2 – recenzja Autogefuehl. Oto samochód, jaki BMW i Mercedes powinni stworzyć 5 lat temu [wideo]

Kanał Autogefuehl opublikował na YouTube test Polestara 2. Samochód zrobił na recenzencie bardzo dobre wrażenie, stwierdził nawet, że oto mamy przed oczyma samochód, jaki BMW i Mercedes powinni wprowadzić na rynek 5 lat temu. I coś w tym jest: ten ruch mógłby podciąć skrzydła Tesli podbijającej dziś świat Modelem 3.

Polestar 2, specyfikacja:

Test: Polestar 2 – zrywny, szybki, wygodny, świetnie zestrojony

Według Autgefuehl samochód jest klasycznym autem osobowym, ale z pewnymi nutami crossovera, na przykład czarnym podwoziem i obramowanymi na czarno nadkolami. Wszystkie media w Europie testowały auto z opcjonalnym pakietem Performance kosztującym dodatkowe 4,5 tysiąca euro i zawierającym:

Należy o tym pamiętać przed zakupem samochodu – na razie nikt nie miał do czynienia z tańszą i bardziej cywilną wersją.

Kluczyk, wnętrze, Android Automotive OS

Kluczyk samochodu jest typowym dla Volvo prostopadłościanem. Czarny plastik prezentuje się dość tanio, być może w przyszłości zostanie wyposażony w chromowane akcenty.  Świetnie prezentowały się natomiast lusterka boczne – miały tylko minimalne ramki.

Obicie przednich drzwi zostało wykonane z tworzyw sztucznych, tkaniny i skóry (sztucznej?). Podobnie jest w kabinie: tworzywa są raczej miękkie, nie sprawiają wrażenia tanich. Samo wnętrze jest estetyczne i typowe dla tej klasy, ale nie jest tak ascetyczne, jak w Tesli Model 3 – kojarzy się bardziej z klasycznymi modelami, w tym oczywiście z Volvo.

System audio Harman Kardon daje nasycony dźwięk przestrzenny.

Polestar 2 jest pierwszym samochodem na świecie, który wykorzystuje system Android Automotive OS. Recenzent Autogefuehl zachwycał się jego czytelnością i faktycznie: to nie jest interfejs z samochodu spalinowego, w którym „litry” zmieniono na „kWh”, ale zachowano pstrokaciznę nawarstwiającą się od kilkunastu lat. To nowy, elegancki interfejs użytkownika, w którym wszystko jest jasne na pierwszy rzut oka.

W sposobie przedstawiania informacji widać w nim rękę doświadczonych projektantów UX i lata praktyki programistów Google. Asystent głosowy (=Asystent Google) działał bezbłędnie, gdy chodzi o wyznaczanie trasy czy uruchamianie muzyki. Należy się spodziewać, że będzie on funkcjonował równie dobrze jak ten sam mechanizm w systemie Android.

Pojemność obu bagażników Polestara 2 według producenta to 440 litrów. Bez wykorzystywania komory pod podłogą do dyspozycji mamy przestrzeń o wymiarach 100 cm x 100 cm x 40 cm (wartości przybliżone). Oparcie składa się w proporcji 1/3-2/3, jest w nim kanał na narty.

I z przodu, i z tyłu ilość miejsca w kabinie Polestara 2 jest wystarczająca. Osoby o wzroście powyżej 185 cm będą czuły dach tuż nad głową. Powinny też poprosić kierowcę i pasażera z przodu o delikatne podniesienie fotela, w przeciwnym razie nie zmieszczą pod nim stóp. Wszystko przez to, że fotel zjeżdża tuż nad podłogę.

W przeciwieństwie do hybryd plug-in Volvo, rekuperacja w trybie Standard jest mocna – samochód szybko zwalnia. Po dodatkowym przełączeniu Creep (Pełzanie) na Off, samochód hamuje aż do całkowitego zatrzymania się. To jazda z jednym tylko pedałem (ang. one-pedal driving). Osoby, które nie mogą się odzwyczaić od pojazdów spalinowych i lubią korzystać z pedału hamulca – istnieją tacy? – przełączą rekuperację na Low lub Off oraz ustawią Creep na On.

Wrażenia z jazdy

Z pakietem Performance samochód sprawia wrażenie auta sportowego, dlatego recenzent rekomendował, by jazdy próbne Polestara 2 rozpoczynać od wersji z 19-calowymi felgami i normalnym zawieszeniem. Szczególnie, że nawet tak skonfigurowany (tańszy) pojazd nadal dysponuje 660 Nm momentu obrotowego, 300 kW (408 KM) mocy, napędem na obie osie i przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy.

Testowana wersja przypominała youtuberowi Mercedesa-AMG C43 albo BMW M340i. Niemieckie modele były lepsze w przekazywaniu na kierownicę informacji o drodze, ale z punktu widzenia normalnego kierowcy nie ma to właściwie żadnego znaczenia.

Polestar 2 dobrze przyspieszał w każdym przedziale szybkości, a poziom hałasu miał być zbliżony do konkurencji. Wsłuchując się w to, jak recenzent podnosił głos, możemy zaryzykować twierdzenie, że w aucie jest ciszej niż w Tesli Model 3 – szczególnie przy szybkościach powyżej 120 km/h.

> Polestar 2 – pierwsze wrażenia i recenzje. Dużo zalet, pochwały za stylistykę i jakość materiałów

Zużycie energii przy 100 km/h wyniosło 17 kWh/100 km (170 Wh/km), co przy baterii o użytecznej pojemności 72,5 kWh oznacza 426 kilometrów maksymalnego zasięgu. Test przy 100 km/h mniej więcej oddaje wartości, jakich możemy spodziewać się w trybie mieszanym, czyli podczas jazdy miejskiej łączonej z podmiejską.

Przy jeździe wyłącznie w mieście spodziewajmy się wartości zbliżonych do tych, które wyznacza procedura WLTP.

Polestar 2 a Tesla Model 3

Naszym zdaniem Polestar 2 jest atrakcyjniejszy wizualnie niż Tesla, ale jest też mniejszy i cięższy. Autogefuehl przypominał, że auto jest wolniejsze i bardziej energożerne niż Model 3, a więc pod pewnymi względami znajduje się technologicznie z tyłu. Jego problemem jest też brak infrastruktury do ładowania – Polestar musi polegać na stacjach innych operatorów, Tesla ma swoje Superchgery.

Zaletą Polestara 2 były lepsze materiały wykorzystane we wnętrzu, plusem może być też system multimedialny bazujący na rozwiązaniach Google, a więc czytelny dla właścicieli telefonów z Androidem.

Recenzent postawiony przed wyborem Model 3 vs Polestar 2 skłaniałby się raczej ku Polestarowi. Podobne głosy pojawiły się też w komentarzach.

Całe nagranie, warto obejrzeć:

Wszystkie zdjęcia: (c) Autogefuel / YouTube

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.8]
Exit mobile version