Bjorn Nyland sprawdził realny zasięg Peugeota e-208. Kwestia jest o tyle istotna, że dokładnie tę samą bazę wykorzystuje Opel Corsa-e, DS 3 Crossback E-Tense czy Peugeot e-2008, więc ich wyniki powinno dać się łatwo wydedukować z rezultatów osiągniętych przez e-208. Testowany przez Nylanda elektryczny Peugeot wypadł nieźle przy niskich szybkościach jazdy, ale przy 120 km/h prezentował się słabo.

Peugeot e-208, specyfikacja:

  • segment: B,
  • pojemność baterii: ~46 (50) kWh,
  • zasięg deklarowany: 340 jedn. WLTP, 291 km zasięgu realnego w trybie mieszanym [obliczenia www.elektrowoz.pl],
  • moc: 100 kW (136 KM),
  • moment obrotowy: 260 Nm,
  • napęd: na przednie koła (FWD),
  • cena: od 124 900 zł, od 146 100 zł w pokazanej wersji GT,
  • konkurencja: Opel Corsa-e (ta sama baza), Renault Zoe (większa bateria), BMW i3 (droższy), Hyundai Kona Electric (segment B-SUV), Kia e-Soul (segment B-SUV).

Peugeot e-208 – test zasięgu

Bjorn Nyland wykonuje swój test na tej samej trasie w moż liwie podobnych warunkach, dlatego jego pomiary pozwalają na realne porównanie różnych samochodów. Niestety, przy e-208 potwierdziło się to, o czym informowali inni youtuberzy: zasięg aut z Grupy PSA na platformie e-CMP z baterią 50 kWh jest umiarkowanie dobry, jeśli mamy zamiar jeździć nimi szybko. Wyniki są niewiele lepsze niż w przypadku Renault Zoe poprzedniej generacji.

W trakcie pomiarów temperatura wynosiła kilkanaście stopni Celsjusza, więc przy 20+ stopniach maksymalny zasięg byłby nieco wyższy.

> Realny zasięg Peugeota e-2008 to tylko 240 kilometrów?

Peugeot e-208 GT na pełnej baterii jest w stanie przejechać do 292 kilometrów przy 90 km/h. Daje to realne zużycie na poziomie 15,4 kWh/100 km (154 Wh/km). Więcej niż BMW i3, mniej niż VW e-Up czy nawet e-Golf. Przy okazji Nyland wyliczył, że użyteczna pojemność baterii to zaledwie 45 kWh. Inni użytkownicy raportują około 46 kWh:

Szybka jazda na dłuższych dystansach może mieć sens, gdy mamy dostęp do dużej liczby stacji ładowania 100 kW. Przy 120 km/h Peugeot e-208 jest w stanie pokonać 187 kilometrów i to zakładając, że baterię rozładowujemy do zera. Jeśli wziąć pod uwagę niezbędny margines na dojechanie do stacji ładowania oraz najwyższą moc ładowania, okaże się, że do dyspozycji mamy około 130 km.

Oznacza to, że Peugeot e-208 i inne auta zbudowane na bazie e-CMP z baterią 50 kWh (pojemność całkowita), nadają się do szybkich podróży w promieniu 100-150 kilometrów. Znacznie lepiej będą czuły się w mieście, gdzie niskie szybkości jazdy pozwolą im na pokonanie około lub nawet ponad 300 kilometrów – tutaj miarodajny jest wynik procedury WLTP, która podaje 340 jednostek.

> Peugeot e-208 i szybkie ładowanie: ~100 kW tylko do 16 procent, później ~76-78 kW i stopniowo spada

Jeżeli rozważamy wyjazd na trasę liczącą więcej niż 300 kilometrów, lepsze okażą się samochody koncernu Hyundai-Kia z bateriami o pojemności 64 kWh.

Oto całe nagranie:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]