Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

OPINIE: Nissan Leaf 2 czy Hyundai Ioniq Electric – co warto wybrać? [ZESTAWIENIE]

Fanpage EVElectricvehicles przeprowadził test Hyundaia Ioniq Electric obok Nissana Leafa (2018). Autor zestawienia wybrałby Hyundaia Ioniq Electric, chociaż Leaf 2 z wielu powodów mu się podobał. Oto najważniejsze zalety i wady obu aut.

Hyundai Ioniq Electric kontra Nissan Leaf 2 – co warto wybrać?

Hyundai Ioniq Electric jest opisywany jako auto technologicznie bardziej zaawansowane, podające kierowcy dużą liczbę informacji z możliwością wygodnej zmiany trybów jazdy. Plusem jest też rekordowo niskie zużycie energii oraz – to naszym zdaniem gigantyczna przewaga w jeździe autostradowo-drogowej – możliwość całkowitego wyłączenia rekuperacji i jazda „na luzie”.

> Nissan Leaf (2018), recenzja Czytelnika: „Pierwsze wrażenie? To auto jest genialne!”

Nissan Leaf 2 z kolei zebrał pochwały za dużą moc, wygodne fotele, spory bagażnik oraz system e-Pedal (jazda z użyciem tylko pedału przyspieszenia, bez naciskania hamulca) i asystenta jazdy półautonomicznej o nazwie ProPilot (tylko N-Connecta i Tekna).

O ile jednak wady w Ioniqu były niewielkie (np. brak LED-owych świateł z przodu), o tyle Leafowi sporo zarzucono: regulacja kierownicy w tylko jednej płaszczyźnie, duży promień skrętu, spore zużycie energii, niedopasowany podłokietnik, rapidgate, czyli problem z szybkim ładowaniem po dłuższej jeździe i kilku szybkich ładowaniach.

Autor zestawienia („ELEKTRYCZNY”) dotychczas jeździł Nissanem Leafem I generacji.

Nissan Leaf vs Hyundai Ioniq Electric – dane techniczne

Przypomnijmy: Hyundai Ioniq Electric i Nissan Leaf to samochody czysto elektryczne segmentu C, a więc kompakty. Pierwszy ma baterię 28 kWh i zasięg 200 kilometrów na jednym ładowaniu, drugi – 40 kWh i 243 kilometry. Pierwszy jest dość trudno dostępny, z czasem oczekiwania wynoszącym 6-12 miesięcy, drugi jest w zasadzie od ręki, a przy bardziej skomplikowanej konfiguracji – po najdalej 6 miesiącach.

Ceny aut są zbliżone, w rozsądnej konfiguracji zarówno Leaf, jak i Ioniq Electric kosztuje około 160 tysięcy złotych.

Warto przeczytać, warto zalajkować: EVelectricvehicles

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 24 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version