Youtuberzy z kanału Autogefuehl mieli okazję zapoznać się z najnowszą wersją Opla Corsy, w tym także z wariantem czysto elektrycznym, Corsa-e. Oto po niemiecku poukładany, solidny opis samochodu w wariancie stacjonarnym, bez jazdy. Jednym zdaniem? Interesujący i przystępny cenowo następca poprzedniej generacji.

Opel Corsa F w wersji elektrycznej / Corsa-e z bliska

Samochód ma 4,06 metra długości, ale jest o 4,8 centymetra niższy niż poprzednia generacja. Wygląda więc mniej jak „vanowato”, a bardziej sportowo. Jednak mimo tej zmiany w środku jest sporo przestrzeni dla kierowcy. Prowadzący prezentację youtuber ma 1,86 metra wzrostu i nadal mieścił się za kierownicą oraz dysponował sporą ilością przestrzeni nad głową. Minusy? Wygląda na to, że siedzi dość nisko.

Prezentowany prototyp został wyposażony w 10-calowy wyświetlacz, ale będzie dostępna również wersja z ekranem 7-calowym. Wyświetlacz jest dotykowy, jednak posiada kilka przycisków i pokrętło, którymi można zmieniać opcje samochodu i multimediów. Klimatyzacja posiada tradycyjne przyciski, a licznik samochodu dostępny jest w wersji cyfrowej. Wariant benzynowy dysponował klasycznymi, analogowymi licznikami, jednak nie jest jasne, czy pojawią się one także w wersji elektrycznej.

Przy ustawieniu przedniego fotela dla wysokiej osoby z przodu, z tyłu nadal jest dość miejsca dla tej samej osoby – jak na segment B, ma się rozumieć. Pomaga w tym ukształtowanie foteli, które wyprofilowano w ten sposób, że dają więcej przestrzeni kolanom i nogom pasażera. Również środkowe miejsce oferuje dość sporo przestrzeni, chociaż akurat tutaj przeszkadza tunel środkowy, który znajduje się zarówno w elektrycznej, jak i w spalinowej wersji Opla Corsy.

Pojemność bagażnika to około 310 litrów. Próg załadunkowy jest dość wysoki. Wymiary: 0,7 głębokości, 1 m szerokości, 0,5 metra wysokości.

Z przodu znalazły się reflektory LED-owe, opcjonalnie mają być dostępne także LED-y matrycowe. Auto obsługuje ładowanie z mocą do 100 kW przez złącze CCS. Pojemność baterii Opla Corsy-e to 50 kWh, co według producenta odpowiada 330 km WLTP, czyli realny zasięg elektrycznej Corsy wyniesie 280-305 kilometrów na jednym ładowaniu.

> Nowy Opel Corsa-e: cena od 124 900 zł, zasięg 330 km WLTP, bateria 50 kWh [oficjalnie]

Cena samochodu w Polsce będzie się rozpoczynać od 124,5 tysiąca złotych, dostawy auta rozpoczną się w 2020 roku.

Warto obejrzeć, zawiera opisy również wersji spalinowej:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]