Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Kia Niro EV a Kia EV6 – wady i zalety aut. EV6 dla mocy i ładowania, Niro EV dla możliwości/cena [akt.]

Dzięki uprzejmości polskiego oddziału Kii mieliśmy możliwość pokonania ponad 2 000 kilometrów Kią EV6 RWD 77,4 kWh oraz, mniej więcej w połowie, epizod z Kią Niro EV. Wydaje nam się, że dzięki temu eksperymentowi dość dobrze uchwyciliśmy podobieństwa i różnice między obydwoma modelami południowokoreańskiego producenta.

Spisane poniżej wady i zalety Niro EV na tle EV6 są nieuporządkowane. Wierzymy jednak, że pomogą kierowcom w podjęciu decyzji, który z modeli wybrać. O olbrzymiej większości cech już wspominaliśmy w innych materiałach, więc ten tekst należy traktować jak syntetyczne podsumowanie poprzednich.

Aktualizacja 2022/08/04, godz. 16.14: zasięg Niro EV i EV6 RWD wydawał się być zbliżony, ale Niro EV prognozowała, że pokona niższy dystans niż EV6 w podobnych warunkach. Dopisaliśmy tę informację. Więcej o zasięgu w artykule: Kia Niro EV 64,8 kWh – wrażenia, test. Pod każdym względem lepsza niż poprzedniczka. No, może prawie (cz.1/2) [wideo].

Kia Niro EV specyfikacja:

Kia EV6 specyfikacja:

Kia Niro EV a Kia EV6 – cechy Niro EV

Dotychczas byliśmy zwolennikami EV6, ale nowa Niro EV oferuje szereg nowinek dostępnych dotychczas wyłącznie w większej siostrze i obiecuje minimalnie lepszy zasięg niż w e-Niro. Jeśli ktoś potrzebuje sprytnego samochodu do miasta i w trasę, to Niro EV może być najlepszym wyborem. Auto spodoba się osobom praktycznym, które mają do wydania kwotę wynoszącą do około 200 tysięcy złotych i nie zależy im na sportowych osiągach.

Kia EV6 a Kia Niro EV – cechy Kii EV6

Największą zaletą EV6 na tle Niro EV jest możliwość ultraszybkiego ładowania, jeśli więc dużo podróżujemy i mamy po drodze ładowarki 350 kW lub choćby 150 kW, każdy postój będzie o połowę do 2/3 (!) krótszy niż przy Niro EV. Różnica będzie szczególnie zauważalna, kiedy pokonujemy dystanse wynoszące 400 i więcej kilometrów. EV6 jest lepszym wyborem również ze względu na wyższy komfort za kierownicą, a jej wygląd przyciąga wzrok, co dla niektórych może mieć znaczenie. Przy eksploatacji w mieście obydwa auta będą do siebie podobne, choć nie da się wykluczyć, że EV6 z kolejnymi aktualizacjami oprogramowania będzie zyskiwać funkcje, których Niro EV nie dostanie. Ale to czyste spekulacje.

Kia EV6 RWD 77,4 kWh jest ciekawą opcją dla osób chcących wydać na elektryka co najmniej 230 tysięcy złotych. A jeśli ktoś potrzebuje lepszych osiągów, napędu na obie osie i ma do wydania większe kwoty, ma do wyboru warianty jeszcze droższe i mocniejsze.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version