Motor Trend przeprowadził kilkanaście fascynujących badań porównujących Tesla Model 3, Nissana Leafa i Chevroleta Bolta (Opla Ampera E). Jedno z nich polegało na jeździe po drodze o zużytej, hałasującej nawierzchni. Przy 113 kilometrach na godzinę najciszej było w kabinie Leafa, a najgłośniej w… Modelu 3.

Hałas w kabinie: Nissan Leaf vs Tesla Model 3 vs Chevrolet Bolt (Opel Ampera E)

Dziennikarze z portalu Motor Trend przeprowadzili bardzo szczegółowy test wymienionych wyżej aut na torze testowym Hyundaia w Kalifornii. Wyszło na jaw, że przy jeździe z dozwoloną szybkością (113 km/h, czyli 70 mph) nowy Nissan Leaf najlepiej tłumił nierówności i hałasy.

Przy jeździe po hałaśliwej nawierzchni w Modelu 3 hałas osiągnął 74,2 decybele. W Chevrolecie Bolcie było to 72,5 decybela, a w Nissanie Leafie – 71 decybeli. Warto tutaj pamiętać, by nie porównywać tych liczb z innymi pomiarami dostępnymi w internecie, chyba że zostały wykonane na tym samym odcinku drogi.

Tłumienie zawieszenia

Również pomiary miękkości zawieszenia pokazały przewagę Leafa. Zamontowany w siedzeniu akcelerometr (czujnik przeciążeń / przyspieszenia) zarejestrował następujące wartości podczas jazdy (Ride quality = Poziom jakości jazdy):

Pomiar przeciążeń we wnętrzu Chevroleta Bolta, Nissana Leafa i Tesla Model 3 podczas jazdy po zużytej nawierzchni drogi (c) Motor Trend

Co oznaczają szczyty w pobliżu 2 i 7 herców? Pierwszy z nich odpowiada pracy zawieszenia, drugi – wibracjom i hałasowi ze strony kół. Wyraźnie widać, że na nierównej powierzchni najciężej pracuje zawieszenie Bolta (Ampera E) oraz koła Tesli. Zawieszenie Leafa jest miękkie, dzięki czemu mniejsza ilość wibracji dociera do kierowcy.

Widać to zresztą po uogólnionych pomiarach: uśredniona wartość przeciążenia (drżenia) w Bolcie wyniosła 0,088 g, w Modelu 3 – 0,085 g, a w Leafie zaledwie 0,062 g*). Oznacza to, że kierowca Nissana Leafa mniej czuje i słyszy jazdę niż pozostałe dwa samochody.

*) g to wartość przyspieszenia ziemskiego, 1 g = 9,81 m/s2

Warto przeczytać: The Automobile 2.0: Chevrolet Bolt EV vs Nissan Leaf vs Tesla Model 3 Long Range

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Samochód spalinowy kontra elektryk – co warto kupić? LICZYMY:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.7]