Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW i3 94 Ah REx – jaki zasięg? EPA mówi 290 kilometrów na ładowaniu+tankowaniu, ale… [WIDEO]

Jaki jest zasięg BMW i3 REx (94 Ah) na jednym ładowaniu? Ile samochód przejedzie na baterii, a ile dzięki dodatkowemu spalinowemu generatorowi energii? Poszperaliśmy i oto, czego się dowiedzieliśmy – także w kwestii różnic między amerykańską i europejską wersją samochodu.

BMW i3 94 Ah REx – jaki zasięg na jednym ładowaniu i tankowaniu?

Według EPA zasięg BMW i3 REx (2017) to prawie 290 kilometrów w trybie spalinowo-elektrycznym, z czego 156 kilometrów wyłącznie na baterii. Warto jednak pamiętać, że w Stanach Zjednoczonych pojemność zbiornika paliwa ograniczono o około 1,89 litra (z 9,1 do 7,2 litra/1,9 galona), co zmniejsza też całkowity zasięg auta o 25-30 kilometrów. Ograniczenie jest czysto elektroniczne, ale w USA samochód będzie pilnował, żebyśmy nie zużyli więcej niż 7,2 litra paliwa.

> IRLANDIA. Kolejne ładowarki za 22 miliardy euro, auta spalinowe zakazane od 2045 roku

Jaki jest więc prawdziwy zasięg BMW i3 REx 94 Ah w Europie, z możliwością wykorzystania pełnej pojemności zbiornika? Na YouTube znaleźć można test przeprowadzony przez internautę Roadracer1977 przy rozsądnej jeździe, w optymalnej temperaturze i dobrych warunkach pogodowych. Oraz z generatorem energii (Range Extenderem) przestawionym w tryb podtrzymania poziomu baterii:

Efekt? Zmierzony zasięg BMW i3 REx na prądzie i benzynie wyniósł 343 kilometry, a po zatrzymaniu bateria pokazywała możliwość przejechania jeszcze około 10 kilometrów.

Silnik spalinowy / Range Extender – kiedy podtrzymanie, kiedy rozładowanie?

Przy okazji testu potrzebne są dwa słowa wyjaśnienia. Range Extender w BMW i3 może zostać uruchomiony 1) w trybie podtrzymania poziomu baterii (patrz ilustracja powyżej), może też 2) załączyć się automatycznie, gdy poziom naładowania baterii spadnie do 6 procent.

> Hamowanie regeneracyjne / „e-Pedal” w BMW i3 i innych elektrykach – czy Leaf (2018) też zapali światła STOP?

Wariant nr 1 jest lepszy, gdy chcemy na jeździć wyłącznie na silniku elektrycznym, z jego mocą i przyspieszeniem. Samochód najpierw wykorzysta benzynę, a dopiero później rozładuje baterię.

Wariant nr 2 z kolei pozwala na zmaksymalizowanie zasięgu. Gdy rozładujemy baterię, samochód uruchomi spalinowy generator energii (silnik benzynowy). Szybkość maksymalna auta spadnie do około 70-80 kilometrów na godzinę, a rozpędzanie samochodu będzie trwało wieki. Podczas wjazdu na wzniesienie szybkość auta będzie odczuwalnie spadać. Wszystko dlatego, że dwucylindrowy silnik spalinowy o pojemności 650 centymetrów sześciennych jest zbyt mały, by utrzymać szybkość takiego auta.

> Najpopularniejsze samochody elektryczne i hybrydy plug-in w Polsce [ranking 2017]

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 18 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version