Najpopularniejsze samochody elektryczne i hybrydy plug-in w Polsce [ranking 2017]

Po półrocznej przerwie związanej z wprowadzaniem systemu CEPIK 2.0, odżyła strona EAFO gromadząca liczby samochodów elektrycznych i hybryd plug-in rejestrowanych w Polsce. Najpopularniejszym elektrykiem okazał się Nissan Leaf, najpopularniejszą hybrydą plug-in – VW Golf GTE.

Najpopularniejsze samochody elektryczne 2017 w Polsce

Dane dotyczące samochodów elektrycznych Czytelnicy www.elektrowoz.pl już znają, ale mimo wszystko warto je przytoczyć. Otóż w 2017 roku w Polsce zarejestrowano następującą liczbę aut:

  1. Nissan Leaf – 239 egzemplarzy,
  2. Hyundai Ioniq Electric – 73 egzemplarze,
  3. BMW i3 – 58 egzemplarzy,
  4. Tesla Model S – 34 egzemplarze,
  5. Tesla Model X – 30 egzemplarzy,
  6. Pozostałe – 41 egzemplarzy.

Statystyki Nissana Leafa zdecydowanie podbiły zakupy firmy Enigma, która uruchomiła we Wrocławiu usługę Vozilla.

> Tesla Model S P85+, opinia właściciela: za mocna, kiepskiej jakości wykonanie, duży spadek zasięgu zimą

Ciekawa jest natomiast sytuacja Hyundaia Ioniq Electric. Jeszcze w sierpniu 2017 roku EAFO podawało aż 103 zarejestrowane egzemplarze Ioniq Electric w Polsce. Informacja wyglądała dziwnie, jeśli wziąć pod uwagę, że auto było trudno dostępne, a czekało się na nie 6-12 miesięcy. Teraz liczbę skorygowano w dół do 73 egzemplarzy. Wiele wskazuje na to, że jest ona nadal przesadzona 5-6-krotnie, właśnie ze względu na niską dostępność auta.

W każdym razie: według danych EAFO w 2017 roku zarejestrowano łącznie 475 samochodów elektrycznych.

Najpopularniejsze hybrydy plug-in 2017 w Polsce

Rynek nowoczesnych hybryd plug-in jest znacznie bardziej poszatkowany. Najchętniej kupowanym samochodem 2017 roku był Volkswagen Golf GTE:

  1. VW Golf GTE – 57 egzemplarzy,
  2. BMW i3 REx – 47 egzemplarzy,
  3. BMW X5 xDrive40e – 39 egzemplarzy,
  4. BMW 225xe Active Tourer – 39 egzemplarzy,
  5. Mitsubishi Outlander PHEV – 35 egzemplarzy,
  6. Pozostałe – 215 egzemplarzy.

Zaskakująca jest nieobecność w zestawieniu VW Passata GTE czy Toyoty Prius Plug-in, która w ostatnich miesiącach była mocno promowana w mediach motoryzacyjnych (portal Autocentrum) i technologicznych (portal AntyWeb.pl)

Łącznie w Polsce w 2017 roku zarejestrowano 432 hybrydy plug-in.

> Ukraina zniosła VAT i do kraju przyjechało… 6x więcej elektryków

Czy te dane są poprawne?

Warto przy okazji dodać, że niedawno BMW pochwaliło się sprzedażą samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w Polsce. Dane były zupełnie inne: sprzedano ponoć 89 egzemplarzy BMW 330e oraz 117 egzemplarzy BMW i3. Należy jednak pamiętać, że w Polsce ostatnio często mówi się o zjawisku reeksportu, czyli sprzedaży aut na polskim rynku, żeby później wywieźć je do innego kraju i tam sprzedać ponownie.

Dodatkowe informacje: European Alternative Fuels Observatory

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Tesla Model S – warto czy nie?

Podziel się ze znajomymi:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]