YouTuber Bjorn Nyland przeprowadził test zasięgu Tesli 3 na autostradzie przy jeździe z szybkością 120 km/h. Z jego pomiarów wynikło, że Tesla Model 3 Long Range AWD przy utrzymywaniu 120 km/h powinna przejechać ponad 420 kilometrów na jednym ładowaniu. W najgorszym razie: około 390 km.

Ile Tesla 3 przejedzie na baterii z szybkością 120 km/h?

Testowany przez Nylanda samochód to Tesla 3 Long Range AWD, czyli auto z baterią 75 kWh i napędem na obie osie. Samochód sprawdzany jest w Kalifornii, przy dobrych warunkach pogodowych (kilkanaście stopni Celsjusza, noc, sucho). Jak podkreśla youtuber, starał się jechać z szybkością 120 km/h, ale nie zawsze było to możliwe ze względu na panujący ruch.

> Aktualne ceny samochodów elektrycznych w Polsce BEZ AKCYZY [styczeń 2019]

Po pierwszych 33 kilometrach jazdy (18 minut) średnie zużycie energii wyniosło 19,2 kWh/100 km. Auto informowało, że energii w baterii wystarczy jeszcze na 329 kilometrów – ale na początku bateria prawdopodobnie nie została naładowana do pełna. Po kolejnych kilkunastu kilometrach zużycie spadło do 18,8 kWh/100 km.

Po przejechaniu 89,9 kilometra – z czego część w mieście ze światłami, o czym należy pamiętać – samochód wykazał zużycie energii równe 17,6 kWh/100 km. Średnia szybkość na dystansie wyniosła niecałe 104 km/h. Jednak po uwzględnieniu postojów na światłach średnia szybkość wzrosła do 108 km/h.

Łatwo zatem obliczyć, że przy próbie utrzymania 120 km/h Tesla 3 w dobrych warunkach powinna przejechać około 390-420 kilometrów, w zależności od tego, ile energii samochód pozwoli nam wykorzystać (72 kWh? 74 kWh?) i jak głęboko w mieście znajduje się punkt startowy. To doskonały wynik, choć nieco słabszy niż rezultat Tesli Model 3 Long Range RWD (a więc z napędem na tył), która według innych pomiarów potrafiła przejechać aż 450 km przy szybkości 120 km/h.

> Nissan IMs pokazany. Ależ cacko! [WIDEO]

Dla porównania: Nissan Leaf przy 120 km/h powinien pokonać na baterii około 160-180 km, a BMW i3s 110-120 km. Układa się to w dość ładną regułkę: przy 120 km/h samochody elektryczne powinny przejeżdżać na baterii około 2/3-3/4 (Nissan, BMW / Tesla) realnego zasięgu określonego procedurą EPA.

Oto nagranie z testu:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]