Nie rozpieszczaliśmy Was raportami, czas więc zasypać tę lukę. Oto nasze statystyki i przychody z ostatnich miesięcy plus plany na ten i przyszły kwartał. Jako że sytuacja na rynku robi nam się umiarkowanie przyjemna, będziemy stopniowo ograniczać swoją działalność w obrębie Elektrowozu. Zakładamy, że do jakiegoś przełomu dojdzie pod koniec pierwszego kwartału 2023. 

Elektrowoz.pl – gdzie byliśmy i gdzie jesteśmy

Od czerwca do października mieliśmy następujące oglądalności i przychody:

  • czerwiec 2022: 407,5 tys. Czytelników (uu według Google Analytics) / 1,02 miliona odsłon, w tym 16,2 proc. odsłon strony głównej / 9 074 zł przychodów z AdSense + 261 zł przychodów z Patronite + 3 198 zł przychodów z kampanii reklamowej Kia Nowicki [kwoty brutto, finalne, które trafiły na konto]
  • lipiec 2022: 274,1 tys. Czytelników / 0,77 mln odsłon, w tym 21,2 proc. odsłon strony głównej / 5 863 zł przychodów z AdSense + 293 zł przychodów z Patronite
  • sierpień 2022: 234,1 tys. Czytelników / 0,74 mln odsłon w tym 22,1 proc. odsłon strony głównej /  5 343 zł przychodów z AdSense + 696 zł przychodów z Patronite,
  • wrzesień 2022: 153,4 tys. Czytelników / 0,56 mln. odsłon, w tym 28,4 proc. odsłon strony głównej / 3 930 zł przychodów z AdSense + 658 zł przychodów z Patronite,
  • październik 2022: 221,4 tys. Czytelników / 0,64 mln odsłon, w tym 24,2 proc. odsłon strony głównej / 5 103 zł przychodów z AdSense + ~670 zł przychodów z Patronite [tutaj nie mam jeszcze podliczonego przez Wydawcę].

Dziękujemy, że jesteście z nami i chcecie nam pomagać z użyciem Patronite. Ten rok jest lekko nieprzewidywalny, raczej spadkowy, co wywołuje u nas negatywne sprzężenie zwrotne: mniejsze przychody sprawiają, że trudniej nam się pracuje, co przekłada się na jeszcze mniejsze przychody – na pewno to zauważyliście. Tymczasem właściwie wszystkie koszty rosną. Dwa-trzy lata temu 5,5 tysiąca złotych to był akceptowalny przychód, teraz jest bardzo słaby 🙂

Przy przychodach na poziomie 3,9 tys. złotych Elektrowozu w zasadzie nie byłoby stać na utrzymanie pracownika, gdyby nie jakieś tam oszczędności, które poczyniliśmy.

Plany na przyszłość

Piszemy to wszystko, żeby poinformować Was o naszych kolejnych planach dotyczących Elektrowozu. Jak pewnie wiecie, Ringier Axel Springer z końcem 2022 roku zamyka papierowy Auto Świat. Nie mamy zamiaru iść tą drogą, nie chcemy też rozwijać się drogą Chipa, który kilka razy zamarzał na wiele miesięcy, był odsprzedawany i wskrzeszany [a teraz jest oglądalnościowo na naszym poziomie przy redakcji liczącej 10+ osób!]. Wręcz przeciwnie!

Gdy tworzyliśmy strategię Elektrowozu w 2017 roku, zakładaliśmy ciekawy rozwój przy konkretnych progach przychodowych. Udało się zrealizować ze 25 procent założeń i, momentami, pierwszy zakładany próg przychodowy 😀 Będziemy robić wszystko, żeby pozostałe 75 procent planów zasygnalizować choćby szczątkowo, bo nasze ostatnie dwa lata to kategoria „kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. Może uda się zrobić coś fajnego.

Zakładamy, że z końcem marca 2023 Elektrowóz zostanie w pewnym sensie zrestartowany, być może już z nowymi ludźmi. Oraz że nowa ekipa będzie chciała utrzymać co najmniej część rozkręconych inicjatyw. Dziękujemy, że jesteście z nami, będziemy zobowiązani za wytykanie, co powinniśmy zrobić lepiej i szybciej.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: