Przychody i statystyki oglądalności Elektrowozu w października 2021. Jak zwykle tylko dla zainteresowanych. Ciekawostki raczej drobne. Pieniądze na końcu. W bardzo dużym skrócie: zrobiliśmy 5. wynik w historii, jeśli chodzi o oglądalność i TOP, a może nawet TOP2, gdy chodzi o zarobek z reklam.

Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy [październik 2021]

  • 430,7 tysiąca Czytelników (unique users według Google Analytics, co w Megapanelu/PBI dałoby jakieś 500-570 tysięcy real users),
  • 1,2 miliona odsłon (GA),
  • 17,2 procent odsłon strony głównej,
  • 4,2 tysiąca Czytelników Forum, którzy wygenerowali, uwaga, 127,7 tysiąca odsłon [porównajcie ze stosunkiem Czytelnicy/odsłony dla witryny].

Statystyki witryny www.elektrowoz.pl. Nie zawierają Forum, które jest liczone za pomocą innego kodu

Z wyników jesteśmy bardzo zadowoleni, są znacząco wyższe niż to, co uważamy za próg możliwości jednej osoby w merytorycznej witrynie informacyjnej (200-300 tys. uu). To oczywiście w umiarkowanym stopniu nasza zasługa, po prostu pojawiły się dwa ciekawe tematy, które przyciągnęły wyjątkową widownię.

Inne projekty

Dawaliśmy Wam kiedyś znać, że mieliśmy kilku inwestorów zainteresowanych dołożeniem się do Elektrowozu. Bardzo dziękujemy za te propozycje. Porozmawialiśmy, zastanowiliśmy się, przemyśleliśmy. Doszliśmy do wniosku, że z wielu różnych powodów nie jesteśmy w stanie dopuścić do Elektrowozu nikogo więcej, w grę tak naprawdę wchodziłaby tylko sprzedaż, która uczciwie przeprowadzona (18 x średni przychód) nam się nie opłaca 🙂

Przyczyny są merytoryczne, ale też prozaiczno-dramatyczne – o tych ostatnich dziś trochę nie mogę opowiadać, zaręczam Wam tylko, że będziecie zdziwieni, gdy się dowiecie. Na pewno mają związek z tym, że Elektrowóz generuje niezłe przychody jak na internetowy projekt wydawniczy utrzymywany przez jedną osobę. Są trochę za duże, żeby go zarzucić, skasować. I za małe, bez rokowań na gigantyczny wzrost, żeby zmieniać jego strukturę właścicielską.

Dlatego odkurzamy stary projekt, portal TeslaNews.pl. Na razie jesteśmy na etapie treściowej rozgrzewki, czyszczenia jakichś staroci, układania planu dnia pod pracę, w tym pracę zespołową. Niech odżyje, niech robot Google zacznie go odwiedzać. Uważamy, że warto, bo Tesla jest dziś tym, czym w zeszłym wieku stał się Windows. I nie, tych słów nie pisze redaktor, to znacznie szersze, wydawniczo-biznesowe spojrzenie. W portalu o Tesli jest 3-4 razy większy potencjał niż w Elektrowozie. Bo o tyle większy potencjał jest w Tesli oraz we wszystkich innych inicjatywach Muska.

Zresztą, nie zanudzam, możecie o tych prognozach szerzej poczytać TUTAJ (PDF) lub poniżej. Tylko nie pokazujcie tego nikomu, to jest tajny dokument, o którym mogą wiedzieć jedynie Czytelnicy Elektrowozu 😉

Słucham? Skoro uważamy pomysł za taki świetny, to dlaczego go zdradzamy? To proste: pomysły są warte nic, zero, liczy się czyjaś praca, zapał, treści, wkład, produkt. Albo jest dobry, albo nie – ale to bardzo rzadko zależy od pomysłu. Macie ochotę dorzucić się do takiego dzieła, które będzie dokumentować postępy firm zmieniających świat, Tesli, SpaceX, może Dogecoina oraz samego Muska?

Przychody

W październiku nasze przychody z reklam w internecie (innych nie było) wyniosły 12,5 tysiąca złotych. To oczywiście zasługa rewelacyjnej oglądalności wspomnianych materiałów, mieliśmy dzień (!), w którym wykręciliśmy około 2 tysięcy złotych. YouTube dorzuci do tego paręset złotych, chociaż spodziewamy się, że wyrówna to, co obetnie nam Google za niewłaściwe kliknięcia. To wynik w okolicy TOP3 przychodów z reklam, w zeszłym miesiącu mieliśmy tyle przy dodatkowym udziale reklamodawcy i po uwzględnieniu YouTube.

Spodziewamy się, że w listopadzie będzie jeszcze nieźle – przed świętami zawsze jest – natomiast grudzień może być już stosunkowo słabszy. Związane jest to z naturalnym przebiegiem kampanii reklamowych oraz z Covidem, który już też zaczął nas dociskać.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 2.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: