Dużo, dużo się wydarzyło od naszego ostatniego raportu. Statystyki zaświeciły nam się na czerwono, przychody też, nie jest to kolor pożądany, ale, powiedzmy, orientujemy się, jakie jest jego źródło. Dziękujemy, że próbujecie analizować ten trend i podpowiadać nam kierunki rozwoju. Większość z Was ma rację, a w sedno trafiacie, gdy opowiadacie nam, jak teraz korzystacie z mediów.
Elektrowoz.pl – gdzie byliśmy, gdzie jesteśmy, gdzie zmierzamy
Spis treści
Statystyki i przychody, dane dotyczące Czytelnictwa/oglądalności nie zawierają Forum:
- styczeń 2023: 258 tys. Czytelników (uu wg Google Analytics), -10,7 proc r/r; 4,31 tys. zł przychodu,
- luty 2023: 233 tys. Czytelników, -5,8 proc. r/r; 4,39 tys. zł przychodu,
- marzec 2023: 225 tys. Czytelników, -35,5 proc. r/r; 5,18 tys. zł przychodu.
Żeby unaocznić Wam, do jakiej inflacji doszło, porównajcie luty 2023 z przychodami z lutego 2022 roku: finalna kwota przelewu wyniosła wtedy 5,86 tys. zł. Na obecnym etapie produktu nie da się utrzymać w takiej postaci. Na szczęście trochę dodatkowych rozwiązań sobie zaplanowaliśmy i gdyby nie koszmarny chorobowo pierwszy kwartał, jedno-dwa zostałyby nawet wdrożone. Wierzę, że wszystkie Wam się spodobają, bo po części jest to powrót do niegdysiejszych działań – tym razem jednak nie chciałbym ich otwarcie zapowiadać.
Z naszego punktu widzenia trend może i jest zły, ale globalnie ma swoje dobre strony: temat aut elektrycznych spowszedniał, właściwie wszyscy wiedzą, że będą musieli się na nie przesiąść, coraz większa liczba dziennikarzy opisuje zagadnienie mocno świadomie. Dotychczasowy model pracy Elektrowozu był nie do utrzymania, szczególnie, że bardzo szybko osiągnęliśmy stan przegrzania, w pewnym momencie czytało nas setki razy więcej ludzi niż w Polsce było elektryków 🙂
Ano właśnie: po co czytać, skoro można słuchać czy oglądać?
Zmiana właścicielska
Była zaplanowana na pierwszy kwartał, ale ten trochę wdeptał nas w ziemię. Będzie. Gdy do niej dojdzie, rozważymy sprzedaż części udziałów, by przeznaczone środki wpompować w portal. Dziś nieco balansujemy, przychody miesięczne poniżej 5 tysięcy złotych to już głodówka, balansowanie na granicy opłacalności, nieprzyjemna nerwówka. Spokojne myślenie i planowanie strategiczne zaczyna się dopiero w okolicy 8 tysięcy złotych miesięcznie, a redakcyjna Tesla to najwcześniej przy 20 tysiącach złotych 😉
Na razie tyle. Nie zapomnijcie, że dziś premiera VW ID.7 i eksperymentalny lot Starshipa. Czuj duch!
Ps. Statystyki oglądalności za kwiecień 2023 będą odrobinę dziurawe, bo migrowaliśmy do Google Analytics 4 i początkowo nie wszystko działało tak, jak powinno.
Sugestie? Wnioski? Pytania?
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.