W ostatniej połówce roku odpuściliśmy sobie raporty oglądalności, co wynikało głównie z obłożenia pracą. Jesteśmy jednak niezmiennie zadowoleni z naszych wyników, cieszą nas również liczne pytania dotyczące możliwości współpracy i reklamowania się na naszych łamach. Dziękujemy za zaufanie 🙂

Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy

  • oglądalność:
    • styczeń 2021 – 356,2 tys. Czytelników (unique users według Google Analytics),
    • luty 2021 – 238,5 tys. Czytelników,
    • marzec 2021 – 213,2 tys. Czytelników,
    • kwiecień 2021 – 189,3 tys. Czytelników,
    • maj 2021 – 176,3 tys. Czytelników,
    • czerwiec 2021 – 172,7 tys. Czytelników:

Na spadające statystyki wpływ miało kilka czynników:

  1. poczuliśmy lekkie wypalenie robotą i zmniejszyliśmy liczbę produkowanych materiałów; statystyki zachowały się adekwatnie :),
  2. niektóre polskie portale zaczęły naprawdę fachowo i skrupulatnie omawiać tematykę; nierzadko wcześniej niż robiliśmy to my (i tak trzymać!),
  3. część z Was kupiła już elektryki i czuje, że potrzebuje czegoś więcej niż daje im Elektrowóz [patrz też punkt nr 4],
  4. na Facebooku rozwijają się liczne grupy skupiające właścicieli aut różnych marek (też fajnie 🙂 ),
  5. Google zaczęło jeszcze mocniej promować wideo kosztem literek; jeśli szukacie testów lub recenzji samochodów, pierwszy ekran – tj. to, co widać bez przewijania – to najczęściej tylko wideo, na których firma (ale też twórca) zarabia więcej:

Nie analizowaliśmy naszej oglądalności w kontekście innych portali literkowych, ale spodziewamy się, że na innych nie-agregatorach będzie podobnie. Niewykluczone, że idzie im gorzej, choć w ich redakcjach pracuje więcej niż jedna osoba. 😉

W każdym razie: cieszymy się, że rynek się rozwija. W części Elektrowóz+świat (punkt 1.) osiągnęliśmy już bodaj optimum – z maksimami w 2020 roku – więc decydujemy się na krok numer 2. Postanowiliśmy redystrybuować część naszych przychodów na pogłębianie fachowej wiedzy (punkty 3 i 4). Chcemy, by na forach pojawiły się działy/dzienniki prowadzone przez posiadaczy wybranych modeli, którzy będą chwalić się wrażeniami z ich eksploatacji.

Zależy nam na pozyskaniu opiekunów działów następujących aut:

  • Skoda Enyaq iV,
  • BMW i3 (w kontekście zakupu aut używanych),
  • Tesla Model 3,
  • Kia e-Niro,
  • Volkswagen ID.3,
  • Skoda Citigo e iV,
  • BMW iX3?,
  • Dacia Spring Electric?,
  • Peugeot e-2008?
  • Tesla Model S?,
  • jakaś hybryda plug-in?

Zakładamy, że na każdego z opiekunów działów przeznaczymy początkowo 1-1,5 tysiąca złotych netto (=na rękę) miesięcznie. Nie są to kwoty zabójcze, ponieważ pieniądze mają służyć raczej celom rozrywkowo-motywacyjnym niż zarobkowym. Przynajmniej taka jest idea: my wynagradzamy komuś poświęcony czas, a w zamian uzyskujemy fachową i rzetelną wiedzę, która, mamy nadzieję, nadaje poziom Elektrowozowi.

Ekspertów będziemy poszukiwać sami, pierwszego już zagailiśmy. 😉

Przychody

A jeśli interesują Was nasze przychody, to proszę bardzo:

  • 5,56 tys. złotych z reklam Google,
  • 1,2 tys. złotych za artykuł sponsorowany,
  • 1,4 tys. złotych za kampanię elektrycznysolar.pl,
  • ~0,44 tys. zł z YouTube (~112 dolarów za 143 tys. wyświetleń filmów; ostateczna kwota może się różnić, zwykle poznajemy ją w okolicy dnia przelewu),
  • TOTAL: 8,6 tysiąca złotych przychodu.

Dwie dodatkowe akcje reklamowe trochę nas uratowały, bo zjeżdżające statystyki zaczęły podkopywać nasz budżet. W ostatnich miesiącach nasze wpływy zjechały do okolic 5,5-6 tysięcy złotych, więc po odliczeniu podatku dochodowego, serwerów i kosztów ludzkich zrobiło się nieprzyjemnie ciasno 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: