W ostatniej połówce roku odpuściliśmy sobie raporty oglądalności, co wynikało głównie z obłożenia pracą. Jesteśmy jednak niezmiennie zadowoleni z naszych wyników, cieszą nas również liczne pytania dotyczące możliwości współpracy i reklamowania się na naszych łamach. Dziękujemy za zaufanie 🙂
Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy
Spis treści
- oglądalność:
- styczeń 2021 – 356,2 tys. Czytelników (unique users według Google Analytics),
- luty 2021 – 238,5 tys. Czytelników,
- marzec 2021 – 213,2 tys. Czytelników,
- kwiecień 2021 – 189,3 tys. Czytelników,
- maj 2021 – 176,3 tys. Czytelników,
- czerwiec 2021 – 172,7 tys. Czytelników:
Na spadające statystyki wpływ miało kilka czynników:
- poczuliśmy lekkie wypalenie robotą i zmniejszyliśmy liczbę produkowanych materiałów; statystyki zachowały się adekwatnie :),
- niektóre polskie portale zaczęły naprawdę fachowo i skrupulatnie omawiać tematykę; nierzadko wcześniej niż robiliśmy to my (i tak trzymać!),
- część z Was kupiła już elektryki i czuje, że potrzebuje czegoś więcej niż daje im Elektrowóz [patrz też punkt nr 4],
- na Facebooku rozwijają się liczne grupy skupiające właścicieli aut różnych marek (też fajnie 🙂 ),
- Google zaczęło jeszcze mocniej promować wideo kosztem literek; jeśli szukacie testów lub recenzji samochodów, pierwszy ekran – tj. to, co widać bez przewijania – to najczęściej tylko wideo, na których firma (ale też twórca) zarabia więcej:
Nie analizowaliśmy naszej oglądalności w kontekście innych portali literkowych, ale spodziewamy się, że na innych nie-agregatorach będzie podobnie. Niewykluczone, że idzie im gorzej, choć w ich redakcjach pracuje więcej niż jedna osoba. 😉
W każdym razie: cieszymy się, że rynek się rozwija. W części Elektrowóz+świat (punkt 1.) osiągnęliśmy już bodaj optimum – z maksimami w 2020 roku – więc decydujemy się na krok numer 2. Postanowiliśmy redystrybuować część naszych przychodów na pogłębianie fachowej wiedzy (punkty 3 i 4). Chcemy, by na forach pojawiły się działy/dzienniki prowadzone przez posiadaczy wybranych modeli, którzy będą chwalić się wrażeniami z ich eksploatacji.
Zależy nam na pozyskaniu opiekunów działów następujących aut:
- Skoda Enyaq iV,
- BMW i3 (w kontekście zakupu aut używanych),
- Tesla Model 3,
- Kia e-Niro,
- Volkswagen ID.3,
- Skoda Citigo e iV,
- BMW iX3?,
- Dacia Spring Electric?,
- Peugeot e-2008?
- Tesla Model S?,
- jakaś hybryda plug-in?
Zakładamy, że na każdego z opiekunów działów przeznaczymy początkowo 1-1,5 tysiąca złotych netto (=na rękę) miesięcznie. Nie są to kwoty zabójcze, ponieważ pieniądze mają służyć raczej celom rozrywkowo-motywacyjnym niż zarobkowym. Przynajmniej taka jest idea: my wynagradzamy komuś poświęcony czas, a w zamian uzyskujemy fachową i rzetelną wiedzę, która, mamy nadzieję, nadaje poziom Elektrowozowi.
Ekspertów będziemy poszukiwać sami, pierwszego już zagailiśmy. 😉
Przychody
A jeśli interesują Was nasze przychody, to proszę bardzo:
- 5,56 tys. złotych z reklam Google,
- 1,2 tys. złotych za artykuł sponsorowany,
- 1,4 tys. złotych za kampanię elektrycznysolar.pl,
- ~0,44 tys. zł z YouTube (~112 dolarów za 143 tys. wyświetleń filmów; ostateczna kwota może się różnić, zwykle poznajemy ją w okolicy dnia przelewu),
- TOTAL: 8,6 tysiąca złotych przychodu.
Dwie dodatkowe akcje reklamowe trochę nas uratowały, bo zjeżdżające statystyki zaczęły podkopywać nasz budżet. W ostatnich miesiącach nasze wpływy zjechały do okolic 5,5-6 tysięcy złotych, więc po odliczeniu podatku dochodowego, serwerów i kosztów ludzkich zrobiło się nieprzyjemnie ciasno 🙂
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.