Czerwiec 2019 możemy określić w redakcji mianem bardzo dobrego. Choć nie mieliśmy żadnych bezpośrednich reklamodawców, z reklam Google AdSense osiągnęliśmy przychód lepszy niż w miesiącach poprzedzających. To dla nas o tyle ważne, że pieniądze gwarantują nam całkowitą niezależność – czyli reprezentowanie wyłącznie interesów Czytelnika i stanie po jego stronie.
Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy
Spis treści
W skrócie: jesteśmy największym polskim portalem o samochodach elektrycznych, rozpowszechniającym przy okazji ciekawostki naukowe. Nadal. Od około 1,5 roku. Dziękujemy Wam, że chcecie być z nami – robimy to wyłącznie dla Was.
W czerwcu witrynę www.elektrowoz.pl – SAMOCHODY ELEKTRYCZNE odwiedziło 94,8 tysiąca Czytelników, którzy wykonali 460 tysięcy odsłon. Miesiąc i dwa miesiące temu wyniki były niemal identyczne, więc tylko zgrzytamy zębami, że znowu nie udało nam się dotrzeć do 100 tysięcy Czytelników. 😉 W sierpniu raczej się nie poprawi, ale wierzymy, że we wrześniu uda nam się przeskoczyć tę wartość.
Ku chwale samochodów elektrycznych 🙂
Wzrost rok do roku wyniósł 137 procent. Około 30-50 procent średniego wzrostu rok do roku to dobry, stabilny rozwój – jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Prawdę mówiąc nie kojarzymy w Polsce innego portalu z kategorii witryn merytorycznych, który osiągnąłby podobny wynik w podobnym czasie (niecałe dwa lata) bez wsparcia jakiegoś dużego medium.
Zadowoleni jesteśmy także z cytowalności: szanują nas zachodnie portale motoryzacyjne, niemiecki Auto Bild określił nas mianem „Kolegów z polskiej redakcji”, pytania do nas miał szef chyba najlepszego polskiego portalu motoryzacyjnego, Autocentrum.pl (maj 2019), a największe polskie media powołują się na nas bez jakichkolwiek próśb/umów partnerskich z nami – czyli wierzą i szanują. Poniżej przykłady.
Alexa.com informuje nas, że w Polsce mamy dziś pozycję numer 3 137. Wesoło sobie zatem oscylujemy tuż nad Samar.pl (3 271), ale do Moto.pl (474) jeszcze nam bardzo daleko. Prawdę mówiąc aż tak bardzo nas to nie martwi, bo z komentarzy widać, że wśród Czytelników mamy osoby inteligentne, które nie muszą już nikomu niczego udowadniać, które mają pieniądze i tylko czekają, aż pojawi się dobry moment na zakup samochodu elektrycznego. Na przykład (pozdrawiamy, Panie Jacku ;).
A skoro mowa o komentarzach:
Disqus, czyli komentarze
W czerwcu 2019 roku pojawiły się u nas 594 komentarze, co daje 4,8 komentarza na artykuł. Oczywiście dobrze byłoby, gdyby komentarzy było więcej, ale z doświadczenia wiem, że mała liczba wypowiedzi może oznaczać, że temat został wyczerpująco opracowany. Oraz że wydawca dba o to, żeby dyskusja była na poziomie. Co w sumie by się zgadzało.
Zgodnie z zapowiedzią sprzed miesiąca zakończyliśmy raportowanie informacji na temat Facebooka. Platforma jest zbyt nieprzewidywalna. Ale to, że nie raportujemy, nie oznacza, że mamy się czym wstydzić. Nie mamy. 🙂 Wzrost powyżej 1 procent BEZ płacenia Facebookowi to naprawdę solidny wynik. Przyrost liczby użytkowników jest taki, że nie na wszystkie pytania jesteśmy w stanie odpowiadać – gdyby tak było i w Waszym przypadku, PRZEPRASZAMY oraz polecamy skorzystanie z wyszukiwarki na Fb lub stronie.
Na marginesie, porównajcie liczbę interakcji z liczbą fanów. Jest dobrze 😉
Przyszłość, przychody, biznes
W lipcu 2019 planujemy start z trzema nowinkami.
Pierwsza to CDN. Nie odwiedza nas zbyt wielu Czytelników spoza Polski, ale wiemy, że mają oni pewne problemy z dostępem do strony. Ładuje się ona wolniej niż powinna. Dlatego w lipcu postanowiliśmy uruchomić system CDN, który sprawi, że www.elektrowoz.pl w Norwegii, Japonii, Kenii czy Stanach Zjednoczonych będzie się wczytywał błyskawicznie, bo z lokalnej kopii.
Druga i trzecia niech na razie pozostaną tajemnicą. 🙂
Chcielibyśmy osiągnąć miesięczny przychód na poziomie co najmniej 8 tysięcy złotych brutto. Przekroczenie tej kwoty, nawet po odliczeniu wszelkich opłat i podatków, pozwoli nam na utrzymanie wydawcy i w miarę spokojne życie redakcji. Bardzo zależy nam, żeby dotrzeć do tego poziomu najpóźniej w przyszłym roku, ponieważ obecnie portal na siebie nie zarabia, niestety.
Uda się nam? 🙂