Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

ElektroWoz.pl | Samochody Elektryczne – portal o #ElektromobilnośćPL. RAPORT listopad 2017

Raport za listopad 2017 dla www.elektrowoz.pl

1. Podsumowanie

Piszecie do nas. Piszecie do nas coraz więcej i coraz częściej. Martwicie się naszą małą liczbą fanów na Facebooku, zgłaszacie uwagi layoutowe, z lekkim zakłopotaniem informujecie nas o nadmiarze reklam (dzięki za odwagę!), podpowiadacie tematy redakcyjne.

Dziękujemy! BARDZO Wam za to wszystko dziękujemy – ta troska, te słowa i sugestie oznaczają, że zaczynacie traktować ElektroWoz.pl jako „swoje” medium, przystanek w drodze do pracy albo chwilowy oddech podczas obiadu. To dla nas niezwykle krzepiąca myśl!

Oto nasze najważniejsze osiągnięcia w listopadzie 2017 roku w telegraficznym skrócie:

2. Statystyki

Po raz kolejny jesteśmy zadowoleni z wyniku. We październiku mieliśmy 10 458 Czytelników, a w listopadzie udało się osiągnąć poziom 16 406 Czytelników:

2.1 Liczba Czytelników według Google Analytics

W listopadzie 2017 r. witryna przyciągnęła 16 406 Czytelników (uu według Google Analytics). Oznacza to wzrost o 57 procent w stosunku miesiąc do miesiąca. I taki wzrost uważamy za optymalny, stabilne od +40 do +60 procent w każdym miesiącu oznacza, że górny pułap osiągniemy w okolicy przyszłorocznych wakacji.

„Górny pułap” to szacowana przez nas liczba osób w Polsce zainteresowana samochodami elektrycznymi.

Rzecz jasna do górnego pułapu zbliżamy się asymptotycznie i sami, mamy nadzieję, ciągle troszkę przesuwamy go w górę. Widać to zresztą po wykresie (kole) użytkowników nowych i powracających: w listopadzie ponad 80 procent Czytelników to zupełnie nowe osoby.

Średni czas trwania sesji wyniósł 11:17 minut, a liczba odsłon zbliżyła się do 100 tysięcy (93 015).

2.2 Demografia według Google Analytics

Powoli, powolutku udaje nam się realizować nasz cel. Chcemy, żeby liczba kobiet odwiedzających www.elektrowoz.pl oscylowała w przedziale 20-30 procent – i właśnie przekroczyliśmy dolny próg.

Dążymy do tego z kilku powodów:

Wierzymy, że wzrost liczby kobiet na ElektroWozie.pl powie nam coś jeszcze: nasze wysiłki popularyzacyjne idą w dobrym kierunku.

CEL: dojść do poziomu 30 procent na koniec I kwartału 2018.

3. Social media

Listopad 2017 roku zakończyliśmy 544 osobami, które zalajkowały fanpage:

Wzrost nam mocno przyhamował, zdobyliśmy zaledwie około +100 lajków w ciągu miesiąca, a 10 osób zgubiliśmy. Dzięki, że się o to martwicie. Już tłumaczymy, dlaczego nie jesteśmy przesadnie duzi. Otóż nie chcemy sztucznie pompować social media z dwóch powodów:

  1. Z doświadczenia wiemy, że Facebook chętnie przyjmie każde pieniądze na promocję (nawet 3 złote!) i każde pieniądze wyda. Ale tacy nagonieni użytkownicy łatwo przychodzą i łatwo odchodzą. W e-commerce ma to sens (sprawdziliśmy na kilku własnych i cudzych sklepach), w mediach, które niczego bezpośrednio nie sprzedają – niekoniecznie.
  2. Oszczędzamy na akcję, którą bardzo chcielibyśmy uruchomić w grudniu 2017.

Dlatego właśnie stawiamy na wzrost organiczny, który jest dla nas ważnym wskaźnikiem. Statystyki wzrostu liczby lajków natychmiast mówią nam, czy jesteśmy atrakcyjni.

Ciekawostka: pod koniec miesiąca zmieniliśmy nazwę fanpage z „ElektroWoz.pl” na „ElektroWoz.pl – Samochody Elektryczne”. Zwróćcie uwagę, jak zmienia się wykres w ostatnich dniach miesiąca – to był dobry ruch!

A tak wyglądamy na tle naszej szacownej konkurencji (dane za ostatnie 28 dni, do 2 grudnia):

4. Konkurencja

Od listopada 2017 naszą konkurencję postanowiliśmy sprawdzać z użyciem Similarweb.com, ponieważ widzimy, że jest to narzędzie popularniejsze, a przy tym podające więcej informacji niż Alexa.

Similarweb.com nie ma jeszcze danych ElektroWozu.pl za listopad, dlatego ta część raportu zostanie uzupełniona w późniejszym terminie.

5. Wyniki finansowe

5.1 Koszty

Koszty działalności we wrześniu 2017 wyniosły (kwoty netto):

Z ciekawostek: zauważyliśmy, że jednoosobowa redakcja (to o mnie – autor 🙂 ), która ma pod opieką inne niewielkie projekty, jest w stanie wyprodukować miesięcznie maksymalnie 250-300 tysięcy znaków. Ile miała Wasza praca magisterska? 🙂

5.2 Przychody

Witryna zanotowała w listopadzie 2017 następujące przychody:

Oznacza to, że przychód witryny w ciągu całego listopada wyniósł  niecałe 1 500 złotych netto, co pozwala na pokrycie kosztów łącza. Rozważamy obecnie utajnienie przychodów innych niż te, które pochodzą z Google AdSense, żeby nie odstraszać potencjalnych kontrahentów. Jeśli jednak podejmiemy taką decyzję, objawi się ona najwcześniej w raporcie za grudzień 2017.

Warto dodać, że OBNIŻYLIŚMY emisję reklam Google AdSense, ponieważ Czytelnicy zaczęli nam się skarżyć, że jest ich za dużo. I faktycznie, wtyczka umieszczająca reklamy pakowała je w trochę zbyt wielu miejscach – co jednak nie zawsze się manifestowało i akurat nam umknęło.

Obniżenie emisji – to zawsze jest trudne dla wydawcy 😉 – nie wpłynęło znacząco na uzyskiwany przychód, dlatego postawiliśmy na komfort Czytelników.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version