Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Zasięg Porsche Taycan 4S – test Nylanda [wideo]

Bjorny Nyland przeprowadził test zasięgu Porsche Taycan 4S z baterią 71 kWh (całkowita: 79,2 kWh). Auto było testowane w trybie Range (pol. [Maksymalny] Zasięg), a więc jechało z obniżonym zawieszeniem, napędem na przód i ograniczoną mocą. Liczniki samochodu na początku wskazywały możliwość przejechania 392 kilometrów, udało się pokonać 427 kilometrów po rozładowaniu baterii do 3 procent.

Realny zasięg Porsche Taycan 4S

W trakcie testu, podczas jazdy w dobrych warunkach (ładna pogoda, 11-12 stopni Celsjusza) Nyland zdołał zejść do zużycia energii wynoszącego 18,5 kWh/100 km (185 Wh/km). I rzucił w tym momencie ciekawostkę: Tesla Model S osiągnęłaby tutaj 15 kWh/100 km, a Tesla Model 3 zeszłaby do 13 kWh/100 km. Samochody Tesli byłyby więc oszczędniejsze o odpowiednio 23 i 42 procent.

Finalnie osiągnął 17,3 kWh/100 km (173 Wh/km). Rozładowanie baterii do 3 procent umożliwiło przejechanie 427 kilometrów (w czasie 5:01 h, średnia: 85 km/h), co daje:

Oprócz tego Nyland przeprowadził również test jazdy autostradowej i uzyskał następujące wyniki:

> Norweg wyruszył elektrycznym Porsche w podróż po Europie. Teraz odradza. Chyba, że mamy Teslę

Z obliczeń na bazie zużycia energii Nyland oszacował, że użytkownik ma dostęp do aż 76 kWh baterii. To o wiele więcej niż deklaruje Porsche (71 kWh), ale wartość pasuje do strategii producenta. W innym teście modelu z baterią Performance Plus wyszło na jaw, że Taycan jest w stanie wykorzystać niemal 90 kWh baterii, choć jej użyteczna pojemność powinna wynosić 83,7 kWh.

Dodajmy, że pojemność obliczono przy temperaturze baterii wynoszącej 30 stopni Celsjsza, a wyższa temperatura przekłada się na wyższą pojemność ogniw. Nyland zauważył również, że po odłączeniu od stacji ładowania samochód nie pozwalał na skorzystanie z hamowania odzyskowego, co jest kolejnym dowodem na wykorzystanie całkowitej dostępnej pojemności baterii.

Całe nagranie:

Dane techniczne Porsche Taycan 4S użytego w teście:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: w artykułach opisujących samochody elektryczne, które nie są oczywiste, postanowiliśmy dodawać stopkę ze specyfikacjami aut w pigułce – jak powyżej. Wydaje nam się, że to uprzyjemni lekturę materiałów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version