Volkswagen ogłosił aktualizację do ID. Software 3.2. Samochody, które nie mają jeszcze oprogramowania w wersji 3.x, będą musiały odwiedzić warsztaty – tę procedurę już obserwowaliśmy. Ale, co ciekawe, nawet ci, którzy korzystają już z 3. wersji software’u, będą musieli odwiedzić autoryzowane stacje obsługi (ASO) producenta. W dodatku będą traktowani mniej priorytetowo, bo najważniejsi są ci z najstarszymi wariantami oprogramowania.

VW ID. Software, niekończąca się saga o (nie)zdalnych aktualizacjach

Informacją podzielił się z nami Pan Piotr, właściciel VW ID.3. Wynika z niej, że dla producenta najważniejsza jest ta grupa właścicieli Volkswagenów ID., która korzysta jeszcze z software’u w wersji 2.x. Podczas wizyty w warsztacie otrzymają oni od razu wersję 3.2, jest zatem szansa, że następne aktualizacje będą pobierali już przez internet (ang. over-the-air).

Nasz Czytelnik przeszedł już update do wersji 2.4, jego samochód zainstalował sobie też wersję 3.0. Zanosiło się na to, że kolejne aktualizacje będą odbywały się przez internet, tymczasem ta może być kolejną over-the-ASO, tj. instalowaną przez „podłączenie do komputera”. Serwis zna sprawę, choć nie ma jeszcze szczegółów – nasz Czytelnik ma umówioną wizytę po majówce.

Wszystkie nowe samochody Volkswagena na platformie MEB mają fabrycznie zainstalowane ID. Software w wersji 3.1 lub 3.2. Wraz z nim pojawił nowy planer podróży starający się prowadzić po jak najszybszych ładowarkach, na licznikach pojawił się procent naładowania baterii (już od 3.0). Jest też możliwość importu trasy z aplikacji mobilnej, obsługa mechanizmu Plug & Charge (Podłącz & Ładuj) w kompatybilnych sieciach, wyświetlanie mocy ładowania na ekranie centralnym oraz „podgląd stanu zdrowia samochodu” w appce mobilnej.

VW ID. Software 3.1.4 przedstawia się jako Oprogramowanie: 0561. VW ID. Software 2.4 przedstawiało się tuż po aktualizacji jako ID. Software 2.3.0 (!), Oprogramowanie: 0912. W rzeczywistości wersja 2.3 miała wiersz Oprogramowanie: 0910, Volkswagen prawdopodobnie zapomniał o korekcie

Z nieoficjalnych informacji, które mamy, wynika, że wersja 3.4 lub 3.5 będzie posiadała obsługę V2G przy użyciu kompatybilnej ładowarki dostarczanej przez Volkswagena. Cały zestaw ma się składać z ładowarki DC-DC, falownika oraz magazynu energii, jego cena powinna wynieść kilkanaście tysięcy euro. Debiut zestawu przesuwano już parokrotnie.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]