Na stronie WWW Tesli pojawiła się informacja o możliwości darmowego przeglądania dokumentacji ułatwiającej naprawy aut producenta. Instrukcje serwisowe Modelu S, 3, X, Y i Roadstera. Znajdziemy w nich m.in. informację o możliwości demontażu i wymiany baterii strukturalnej, choć teoretycznie powinna ona podtrzymywać całą strukturę nadwozia.

Aktualizacja 2022/05/20, godz. 15.39: wygląda na to, że wygenerowaliśmy spore zainteresowanie. W mniej niż godzinę po publikacji dokumenty przestały być dostępne, a szkoda. Poniższy tekst należy uznać za nieaktualny.

Aktualizacja 2022/05/20, godz. 16.43: z powrotem działają nam wszystkie podstrony, np. podstrona Modelu Y, którą otworzyliśmy wcześniej, ale nie mamy już dostępu do strony zbiorczej. W związku z tym poniższy artykuł może być jednak aktualny 🙂

Instrukcje serwisowe Tesli za darmo i bateria strukturalna Tesli Model Y

Dokumentacja dostępna jest w amerykańskiej witrynie firmy, z opisu wynika, że roczny abonament za dostęp kosztuje 0 dolarów. W jego ramach otrzymamy instrukcje serwisowe, opisy części i sposobów napraw nadwozia, katalog narzędzi i schematy połączeń, biuletyny serwisowe oraz kody i czasy pracy przy poszczególnych elementach samochodu. Przy próbie wejścia z poziomu polskiego konta najpierw mieliśmy pustą stronę, następnie możliwość uruchomienia subskrypcji w cenie 0 euro – zadziałało!

W opisie Tesli Model Y znajduje się informacja o możliwości wymiany całej baterii nawet w egzemplarzach z pakietem strukturalnym. Stanowi on kręgosłup stabilizujący cały samochód, ale wygląda na to, że boczne elementy nadwozia plus dach są w stanie uchronić auto przed złożeniem się, gdy konieczny jest jego demontaż. Pojazd z taką dziurą w podłodze widać na miniaturkach:

Baterię strukturalną można wyjąć w czasie krótszym (!) niż zwykłą (3,8 kontra 4,3 FRT, tj. czasu naprawy w godzinach). Jest ona cięższa niż klasyczny pakiet przy tej samej pojemności, co wydaje się zrozumiałe, jeśli weźmiemy pod uwagę, że przy starszym akumulatorze należałoby zsumować wagę pakietu oraz fragmenty ramy w nadwoziu, na której opiera się obudowa baterii.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zachęcamy do zapoznania się z dokumentacją samochodów, ale prosimy o uważne czytanie zastrzeżeń i niezajmowanie się elementami niebezpiecznymi, w tym poduszkami powietrznymi czy instalacją wysokiego napięcia.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]