Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Szybkie ładowanie DC Renault Zoe ZE 50 z mocą do 46 kW [Fastned]

Fastned opublikował wykres ładowania Renault Zoe ZE 50 na ładowarce prądu stałego (DC) działającej z mocą 50 kW. Samochód osiąga w szczycie 46 kW, a później samochód systematycznie obniża moc aż do poziomu niecałych 25 kW przy 75 procent naładowania baterii.

Jak się ładuje Renault Zoe ZE 50 na DC

Renault Zoe ZE 50 jest pierwszym Renault Zoe w historii, który został wyposażony w gniazdo szybkiego ładowania CCS oraz pozwala na wykorzystanie prądu stałego (DC) zamiast przemiennego (AC). Wcześniejsze generacje samochodu dysponowały wyłącznie gniazdami Typu 2 i ładowały się z maksymalnymi mocami do 22 kW (silniki Renault, seria R-) lub 43 kW (silniki Continental, seria Q-).

Port ładowania Renault Zoe ZE 50 (c) Renault

W najnowszej generacji maksymalna moc ładowania to 46 kW (do 29 proc.), chociaż zaczyna ona szybko spadać osiągając około 41 kW przy 40 proc, 32 kW przy 60 proc i niecałe 25 proc przy 75 proc.:

Przygotowany przez Fastned wykres ma bardzo konkretne znaczenie praktyczne, ponieważ dzięki niemu wiemy, że:

W tym ostatnim przypadku zakładamy oczywiście, że na baterii naładowanej do 40/45/65 procent dotrzemy do celu lub do kolejnej stacji ładowania.

> Samochód elektryczny i podróż z dziećmi, czyli Renault Zoe przez Polskę [WRAŻENIA, test zasięgu]

Maksymalny realny zasięg Renault Zoe ZE 50 wynosi do 330-340 kilometrów. Zimą albo przy jeździe autostradowej zmniejszy się o około 1/3, jeśli więc mamy do pokonania 500 kilometrów, najsensowniejsze będzie zaplanowanie ładowania mniej więcej w połowie drogi.

> Renault Zoe ZE 50 – test zasięgu Bjorna Nylanda [YouTube]

Bateria Renault Zoe chłodzona jest powietrzem, również w najnowszej generacji ZE 50. Ma około 50-52 kWh pojemności użytecznej. Głównym konkurentem samochodu są Peugeot e-208 oraz Opel Corsa-e, które są w stanie osiągać moc ładowania wynoszącą do 100 kW, gdy pozwoli na to stacja – ale mają nieco mniejszą baterię:

> Peugeot e-208 i szybkie ładowanie: ~100 kW tylko do 16 procent, później ~76-78 kW i stopniowo spada

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version