W Generatorze wniosków o dofinansowanie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) pojawił się przycisk o nazwie „Wniosek o wsparcie w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu”. Za kilka dni wejdzie też w życie ustawa, która precyzuje, kto przejmie odpowiedzialność za dopłaty po Ministerstwie Energii.
Nabór wniosków o dopłaty do aut elektrycznych wystartuje lada chwila?
Spis treści
Jeden z Czytelników informował nas już w listopadzie 2019 roku, że przez moment widział podobną opcję – ale mu zniknęła. Teraz na przycisk zwrócił nam uwagę Pan Kamil (źródło) i faktycznie, jest. W ramach generatora wniosków NFOŚiGW można już wykonać pierwsze pół kroku w kwestii ubiegania się o wsparcie w ramach FNT.
„Pół kroku”, bo formularz na razie niezbyt działa:
Pierwsze, co przychodzi na myśl, to oczywiście dopłaty do samochodów elektrycznych. Ale to nie wszystko. FNT ma wspierać budowę infrastruktury ładowania i tankowania gazu ziemnego, projekty badawcze, zakupy autobusów elektrycznych itp.
Niektórzy z naszych Czytelników podkreślają, że przycisk jest tam już od wielu tygodni. Jednak ostatnio zdarzyło się coś jeszcze, co może stanowić kolejny krok na drodze ku dopłatom. Ale nie czytajcie o nim, jeśli macie dość dotychczasowych perypetii i nie chcecie robić sobie nadziei:
Ustawa z 23 stycznia (publikacja: 21.02) o podziale obowiązków między ministerstwami
Otóż nasz Czytelnik, Pan Tomek, zwrócił nam uwagę na pewien proces, który zachodzi w tle. W 2019 roku Ministerstwo Energii przestało istnieć. Jego obowiązki przejęły dwa inne organy, Ministerstwo Aktywów Finansowych (Jacek Sasin) i Ministerstwo Klimatu (Michał Kurtyka). Pojawiały się już sugestie, że wstrzymanie startu dopłat do samochodów elektrycznych to efekt braku jednoznacznego podziału obowiązków między MAF i MK.
Zdaniem redakcji www.elektrowoz.pl mamy do czynienia raczej z niemocą polityczną, ale warto wiedzieć, że ustawa jednoznacznie rozdzielająca obowiązki między oba ministerstwa wchodzi w życie 29 lutego. Dopłaty do samochodów elektrycznych będą zarządzane przez Ministerstwo Klimatu (źródło):