Panu Michałowi Nissan Leaf wyświetlił na licznikach błąd „Service EV System. No power” w czerwonej ramce. Wyglądało to dość strasznie, okazuje się jednak, że problem bierze się najwyraźniej ze zbyt niskiego napięcia na akumulatorze 12 V. Pomaga reset komputera lub wymiana akumulatora.
Ostrzeżenie „Serwisuj system EV” i trywialne rozwiązanie
Błąd wyświetlił się Panu Michałowi podczas jazdy po autostradzie (źródło). Przy 120 km/h Nissan Leaf nagle zupełnie stracił moc i stanął (!). Na szczęście pozbycie się problemu trwało w sumie 3 minuty, wliczając 30 sekund z odłączonym akumulatorem 12 V.
Inny użytkownik zdradził, że u niego skończyło się wymianą akumulatora 12 V, co sugeruje, że gdyby go doładować w domu, problemu dałoby się uniknąć. Równie skuteczne mogło być naładowanie samochodu (źródło). To zresztą dość zaskakujące, że w elektrykach, które mają w podłogach baterie o wielkich pojemnościach, tak często dochodzi do awarii/rozładowania akumulatorów 12 V:
> Jakie błędy powoduje rozładowany akumulator 12 V
Co ciekawe, bardzo podobny błąd Service EV System, ale w żółtej – wydawałoby się „mniej groźnej” – ramce u naszego Czytelnika, Pana Michała, skończył się na lawecie. Jednak w jego przypadku błąd wyświetlał się na zmianę z dodatkowym opisem: Unable to restart after power off.
Zdjęcie otwierające: (c) Pan Marcin, błąd w żółtej ramce (c) Pan Michał