Jeden z naszych Czytelników, Pan Michał, podczas jazdy zobaczył zwiastujący katastrofę błąd: „Service EV System: Unable to restart after power off”. Jak się okazuje, przy niemal 41 tysiącach kilometrów przebiegu bateria odmówiła posłuszeństwa.

„Unable to restart after power off”? Jedź tak blisko Zaborowskiego (Warszawa), jak się da!

Problem pojawił się na autostradzie A4. Nasz Czytelnik postanowił podjechać do salonu Nissan Impwar we Wrocławiu. Błąd zdiagnozowano jako uszkodzenie baterii i… tutaj zaczynają się schody. Nasz Czytelnik jest ze Śląska, auto stoi na Dolnym Śląsku, a jedynym salonem, który zajmuje się serwisem baterii jest Nissan Zaborowski w Warszawie. Teraz elektryk pojedzie na lawecie do stolicy, nasz Czytelnik dostanie auto zastępcze na 3 dni robocze, później ma dostać kolejne na czas naprawy.

Jak już wspomnieliśmy, samochód to Nissan Leaf 40 kWh. Pierwsza rejestracja auta miała miejsce w marcu 2018 roku, nasz Czytelnik kupił go jako półrocznego z salonu. Łatwo zauważyć, że auto przejechało około 41 tysięcy kilometrów.

Historia urywa się w tym miejscu, ponieważ informację dopiero co otrzymaliśmy. Kiedy poznamy kolejne szczegóły, na pewno się nimi podzielimy. Na razie wyciągnęliśmy jedną naukę: przy Leafie II optymalnie byłoby mieszkać w Warszawie – choć samochód sprzedaje większa liczba salonów – a przy awarii baterii najlepiej kierować się wprost do salonu Nissan Zaborowski (Puławska 276, 02-819 Warszawa).

> Nissan: Baterie Leafa przeżyją samochód o 10-12 lat – wytrzymają 22 lata

Przy okazji zapytaliśmy Czytelnika o jego zdanie na temat Leafa II. Jak mówi, bateria sprawowała się bardzo dobrze. Jedynym minusem jest ograniczenie szybkości ładowania przez Chademo. Latem zdarza się nawet po zwykłej jeździe, ponieważ bateria rozgrzewa się także od otoczenia czy nawierzchni.

Artykuł będzie kontynuowany w przyszłości.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]