Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Samochody elektryczne 2017 – RANKING ZASIĘGU: segment C (np. VW e-Golf) [wrzesień 2017]

ZASIĘGI SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH: jakie auta segmentu C przejadą najwięcej na jednym ładowaniu? Które samochody normalnej wielkości pozwolą nam na najdłuższą jazdę bez uzupełniania energii? Jakie samochody elektryczne klasy C i kompaktowe crossovery mają najbardziej pojemne akumulatory? Oto comiesięczny ranking www.elektrowoz.pl.

Jakie zasięgi mają normalne, typowe samochody osobowe z segmentu C

Samochody segmentu C to typowe auta dla rodziny. Jako-tako sprawdzą się przy jeżdżeniu po zatłoczonym mieście, doskonale nadają się na krótsze i dłuższe rodzinne wyprawy. Typowymi przykładami samochodów tego segmentu wśród aut spalinowych są VW Golf czy Toyota Auris.

> Samochody elektryczne 2017 – RANKING ZASIĘGU aut małych /segment B/ [wrzesień 2017]

Warto jednocześnie pamiętać, że segment C jest najbardziej rozmyty na brzegach: z jednej strony wpadają do niego małe/kompaktowe crossovery jak Hyundai Kona, z drugiej „wylewają się z niego” chińskie BYD e6 czy Mercedes EQC (ten drugi w fazie prototypu).

Aktualnie najlepsza czwórka dostępnych w sprzedaży aut prezentuje się następująco:

  1. Opel Ampera-e / Chevrolet Bolt
  2. BYD e6
  3. Nissan Leaf (2018) 40 kWh
  4. VW e-Golf (2017, 2018)
  5. Hyundai IONIQ Electric

Zdecydowanym liderem jest Chevrolet Bolt i jego brat-bliźniak o niepewnej przyszłości, Opel Ampera-e. Drugi jest chiński BYD e6, który jest autem dużym i… praktycznie niedostępnym w Polsce. Za nim plasuje się nowy Nissan Leaf (2018), który otwiera drogę ku płaskowyżowi Tesli (patrz kolejne artykuły). Nieźle wypada też e-Golf i IONIQ Electric.

> Jakie gniazdka mają samochody elektryczne? Jakie są typy wtyczek w autach elektrycznych? [OBJAŚNIAMY]

Im samochody są starsze (od prawej do lewej), tym zasięgi są niższe, nawet przy tych samych modelach. To sugeruje, że głównym motorem postępu w kwestii aut elektrycznych jest rosnąca pojemność baterii, a nie optymalizacja silników elektrycznych – bo tutaj postęp dokonał się w ostatnich 30-40 latach…

Oto kompletny wykres (powiększ, żeby zobaczyć szczegóły):

Największe zasięgi samochodów elektrycznych klasy C (wielkości VW Golfa) według procedury EPA. Kolory: ceglasty – Nissan Leaf, jasnoniebieski – Ford Focus, biały – auta nieistniejące różnych marek, czarny jak spaliny diesla – VW e-Golf, szary – Mercedes, złoty – CODA (zbankrutowała), fioletowy – Honda, jasnozielony – Mini, żółty – chiński BYD, indygo – Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e (c) www.elektrowoz.pl

Ciekawe jest miejsce Hyundaia Kona. Niewielki crossover z pogranicza segmentów B i C obiecuje zasięgi mocno górujące nad segmentem C (drugi słupek od prawej). Jednak te 390 kilometrów to tylko zapowiedzi, w dodatku oszacowane według nieznanej procedury, dlatego wszystko może się zmienić.

> SEND TESLA – o co chodziło? Już wiadomo. Tesla spełniła prośbę

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version