Na prezentacji Nissana Leafa w Oslo dziennikarzom udało się wyśledzić pewną ciekawostkę. Nowy model Leafa wyposażony jest w gniazdo ładowania CHAdeMO oraz gniazdo Type 2. Jednak jest ograniczona do prądu przemiennego (AC) wersja Type 2, w gnieździe zabrakło pinów dla dwóch faz.

Gniazdo ładowania Nissan Leaf (2018): CHAdeMO + Type 2

Na zdjęciu wykonanym przez Teslabjoern (powyżej) widać gniazdo ładowania europejskiego modelu Nissana Leafa. Po lewej stronie znajduje się charakterystyczne gniazdo CHAdeMO, po prawej – gniazdo Type 2, czyli obowiązujący na terenie Unii Europejskiej standard gniazd.

> Nissan: 1 000 dodatkowych ładowarek w Europie z CHAdeMO, ładowarka domowa 7 kW i V2G oraz PIĘKNA Margot Robbie [FOTO]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Warto uważnie przyjrzeć się gniazdu Type 2: otwory oznaczone L2 i L3 są puste. Oznacza to, że Type 2 w Leafie nie może posłużyć do ładowania prądem stałym (DC), ponieważ do tego niezbędne są dwa dolne piny.

Zgodnie ze specyfikacją, gniazdo obsłuży więc napięcie jedną fazę prądu przemiennego o napięciu do 500 woltów (V) i natężeniu do 80 amperów. A zatem teoretyczna moc, jaką można dostarczyć Leafowi (2018) wynosi 40 kilowatów (kW).

> Jakie gniazdka mają samochody elektryczne? Jakie są typy wtyczek w autach elektrycznych? [OBJAŚNIAMY]

Oczywiście czym innym są możliwości teoretyczne, a czym innym fizyczne ograniczenia i możliwości ładowarek. Niepotwierdzone informacje mówią o wbudowanej ładowarce 22 kW, sprzedawcy deklarują, że jest tam tylko 6,6 kW.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: