Na prezentacji Nissana Leafa w Oslo dziennikarzom udało się wyśledzić pewną ciekawostkę. Nowy model Leafa wyposażony jest w gniazdo ładowania CHAdeMO oraz gniazdo Type 2. Jednak jest ograniczona do prądu przemiennego (AC) wersja Type 2, w gnieździe zabrakło pinów dla dwóch faz.
Gniazdo ładowania Nissan Leaf (2018): CHAdeMO + Type 2
Na zdjęciu wykonanym przez Teslabjoern (powyżej) widać gniazdo ładowania europejskiego modelu Nissana Leafa. Po lewej stronie znajduje się charakterystyczne gniazdo CHAdeMO, po prawej – gniazdo Type 2, czyli obowiązujący na terenie Unii Europejskiej standard gniazd.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Warto uważnie przyjrzeć się gniazdu Type 2: otwory oznaczone L2 i L3 są puste. Oznacza to, że Type 2 w Leafie nie może posłużyć do ładowania prądem stałym (DC), ponieważ do tego niezbędne są dwa dolne piny.
Zgodnie ze specyfikacją, gniazdo obsłuży więc napięcie jedną fazę prądu przemiennego o napięciu do 500 woltów (V) i natężeniu do 80 amperów. A zatem teoretyczna moc, jaką można dostarczyć Leafowi (2018) wynosi 40 kilowatów (kW).
Oczywiście czym innym są możliwości teoretyczne, a czym innym fizyczne ograniczenia i możliwości ładowarek. Niepotwierdzone informacje mówią o wbudowanej ładowarce 22 kW, sprzedawcy deklarują, że jest tam tylko 6,6 kW.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|