Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Jest oficjalny zasięg EPA Hyundaia Ioniqa 6. Najlepszy przejeżdża 581 kilometrów na jednym ładowaniu

Hyundai podał zasięg Ioniqa 6 zmierzony z użyciem procedury EPA. Wariant z baterią o pojemności 77,4 (~74) kWh, napędem na tył i 18-calowymi felgami uzyskał wynik 361 mil / 581 kilometrów na baterii. Według tej samej procedury Tesla Model 3 LR AWD osiąga 358 mil / 576 kilometrów. Jej bezpośrednim odpowiednikiem jest Hyundai Ioniq 6 AWD LR, który zdołałby pokonać 316 mil / 509 kilometrów. Trzeba wszak pamiętać, że Tesla stosuje procedurę EPA pięcioetapową, która daje nieco lepsze wyniki niż powszechniej używana wersja dwuetapowa.

Realny zasięg Hyundaia Ioniqa 6

Hyundai Ioniq 6 to intrygujące auto. Był początkowo pozycjonowany jako konkurent Tesli Model 3, ale jest od niej dłuższy (4,86 vs 4,69 m) i ma większy rozstaw osi (2,95 vs 2,88 m). Mocniej rozciągnięte i bardziej płaskie nadwozie pozwoliło jego projektantom na osiągnięcie współczynnika oporu powietrza Cx wynoszącego zaledwie 0,22 (0,21 z kamerami zamiast lusterek). gdy Tesla Model 3 ma Cx wynoszący 0,23. Z pierwszych recenzji wynika, że spowodowało to zmniejszenie przestrzeni w kabinie, natomiast efekty w postaci zasięgów robią wrażenie:

Opisywane wyżej wartości uzyskano używając amerykańskiej procedury Agencji Ochrony Środowiska (EPA). W Europie posługujemy się normą WLTP, według której Ioniq 6 RWD 77,4 (~74) kWh na najmniejszych felgach osiąga 614 jednostek. Za bliższe realnym wynikom liczby należy uznać dane wyliczone według EPA, choć nawet one prezentują się nadspodziewanie dobrze. Z obliczeń redakcji Elektrowozu wynika, że realny zasięg Ioniqa 6 wyniesie do 525 kilometrów w trybie mieszanym i do 368 kilometrów na autostradzie przy 120 km/h, oczywiście przy rozładowaniu baterii do zera, czego się raczej nie praktykuje.

Dzięki obłemu nadwoziu nowy elektryk Hyundaia powinien tracić mniej na zasięgu przy szybszej jeździe niż bardziej kanciaste auta (np. Hyundai Ioniq 5). Jako że mamy do czynienia z samochodem na platformie E-GMP, przedni silnik może zostać wysprzęglony, by nie zużywał niepotrzebnie energii. Mimo tego różnica między wariantem RWD i AWD jest całkiem spora, bo wynosi 11,5-12,5 procent. Przy okazji dostrzeżemy też, że większe o 2 cale felgi zabierają około 14,5-15,5 procent zasięgu.

Wybór napędu na obie osie i większych felg skutkuje zasięgiem mniejszym o 25 procent.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version