Oficjalny realny zasięg Tesla Model 3 w trybie jazdy mieszanej to 499 kilometrów. Jednak wartość tę podano ze względu na prośbę producenta, ponieważ z procedury EPA wynikło aż 538 kilometrów. Wygląda na to, że przy normalnym użytkowaniu – bez bicia rekordów! – samochód może zbliżyć się do tej drugiej liczby.
Tesla Model 3 z zasięgiem 519 kilometrów podczas normalnej podróży
Spis treści
O temacie doniósł serwis 1RedDrop. Pewna kanadyjska para podróżowała samochodem z Vancouver do Portland. Na jednym ładowaniu pokonali dokładnie 518,7 kilometra (322.3 mili) i jeszcze zostało im 10 procent zapasu! To był gorący letni dzień, więc klimatyzacja w samochodzie była włączona – a mimo to wykorzystali zaledwie 68 z dostępnych 75 kWh energii, co daje zużycie na poziomie 13,1 kWh/100 km:
To jednak nie koniec zachwytów właściciela nad Modelem 3: w czasie kolejnego etapu podróży zostali uderzeni od tyłu przez Dodge’a. Po zaledwie 1,5-2 minutach rozdzwonił się telefon kierowcy. Nie rozpoznał numeru (rozpoczynał się od 1-877), ale odebrał. Okazało się, że to assistance Tesli, który wykrył zderzenie i chciał się dowiedzieć, czy z pasażerami samochodu jest wszystko w porządku.
Pojemność baterii Tesla Model 3: 80,5 kWh, ale do wykorzystania tylko 70-75 kWh?
Para nie była młoda, więc trudno spodziewać się, by jechali na wyścigi – tempo musiało być raczej ekonomiczne. Zaskakujący jest jednak poziom zużytej energii: 68 kWh. Samochód testowany przez Bjorna Nylanda wykorzystał 70 kWh i domagał się ładowania:
> Zasięg Tesla Model 3: test Bjorna Nylanda [YouTube]
Tymczasem według danych EPA Model 3 posiada baterię o pojemności brutto 80,5 kWh (350 x 230 = 80 500, ilustracja poniżej), z czego 78,2 kWh to pojemność użytkowa. „Użytkowa”, ale do dyspozycji samochodu, a nie kierowcy, jak można się domyślić. W trakcie normalnej jazdy właściciel auta może wykorzystać od 70 do oficjalnych 75 kWh, w zależności od warunków.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|