Bjorn Nyland przetestował w Stanach Zjednoczonych zasięg Tesla Model 3 Long Range, czyli wersji z napędem na tył i baterią o pojemności 75 kilowatogodzin (kWh). Oficjalny zasięg Modelu 3 to 499 kilometrów, Nyland przejechał 500,6 kilometra na jednym ładowaniu – i jeszcze zostało mu trochę energii.
Test Tesla Model 3: zasięg w realnych warunkach
Spis treści
Nyland przetestował Model 3 w realnych, ale bardzo korzystnych dla auta i baterii warunkach: w Kalifornii, przy pięknej pogodzie, zerowym, a później znikomym wietrze z boku i z przodu oraz temperaturze wynoszącej między dwudziestoma kilkoma a dwunastoma stopniami Celsjusza.
> Samochód elektryczny zimą: ZASIĘG Tesla 3 w realnym teście [WIDEO]
Samochód ani na początku, ani na końcu podróży (foto na górze) nie miał założonych kołpaków Aero, które mogłyby dodatkowo obniżyć zużycie energii.
Zużycie energii: 14 kWh/100 km
Przy szybkości 90 kilometrów na godzinę (km/h) podczas jazdy drogami szybkiego ruchu Tesla Model 3 zużywał między 13,7 a 15,3 kilowatogodziny energii na 100 kilometrów – takie liczby pojawiały się na wyświetlaczu. Średnie zużycie dla całej trasy wyniosło zaledwie 14 kWh na 100 kilometrów (140 Wh na kilometr – patrz zdjęcie).
Ten wynik plasuje Model 3 w czołówce obecnie produkowanych samochodów elektrycznych. W segmencie D, do którego należy Tesla Model 3, auto jest zdecydowanym liderem:
> Najbardziej oszczędne samochody elektryczne na świecie [RANKING Top 10]
Oto wideo z całego przejazdu:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|