W 2016 roku BMW ogłosiło możliwość wymiany baterii w starych BMW i3 60 Ah (21,6 kWh) na nowy pakiet o pojemności 94 Ah / 33,2 kWh. Okazuje się, że są ludzie, którzy decydują się na taki upgrade, choć kosztuje on 7 tysięcy euro, czyli równowartość 30 tysięcy złotych.

Upgrade baterii w BMW i3

Zgodnie z pierwotnymi planami, wymiana baterii na większy pakiet miała być możliwa w Niemczech, Wielkiej Brytanii i na kilku innych wybranych rynkach. Wszystko jednak wskazuje na to, że zasięg akcji ograniczono: pewien Brytyjczyk musiał wyjechać do Niemiec, żeby dokonać aktualizacji baterii. Jeśli wierzyć Twitterowi (źródło), był pierwszą osobą na Wyspach, która zdecydowała się ten ruch!

Siedem tysięcy euro to niejedyny koszt operacji. Samochód dostaje, owszem, nowy pakiet 94 Ah, ale według oficjalnych informacji, właściciel musi pozostawić BMW pakiet 60 Ah. Czyli oddajemy starą baterię, dopłacamy równowartość 30 tysięcy złotych i w zamian otrzymujemy samochód o realnym zasięgu 183 zamiast pierwotnych 130 kilometrów.

Co symptomatyczne, choć informacja zamieszczona na Twitterze pochodzi sprzed kilku dni, człowiek zainteresowany upgrade otrzymuje pakiet 94 Ah, czyli zestaw poprzedniej generacji. W BMW i3 (2019) stosowany jest już zestaw baterii o pojemności 120 Ah, czyli 42,2 kWh.

> Ceny BMW i3 (2019): od 172 800 złotych za i3, od 187 500 za i3s. Szybkie ładowanie w standardzie

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]