W serwisach ogłoszeniowych pojawiają się części do Renault Zoe. Jednak o ile drzwi czy reflektory to normalna sprawa, o tyle bateria jest prawdziwym rarytasem – znacznie łatwiej jest trafić samochód bez baterii niż baterię bez samochodu. My właśnie trafiliśmy na akumulator trakcyjny o pojemności 22 kWh.
Używana bateria do Zoe na OLX
Ogłoszenie: TUTAJ
Znamy już odpowiedź: używana na rynku wtórnym to koszt wynoszący 25 tysięcy złotych. Ta pochodzi z 2016 roku i ma pojemność 22 kWh. Wariant 41 kWh pojawił się w ofercie dopiero w październiku 2016, dlatego jeśli szukamy baterii do ZE 40, powinniśmy raczej rozglądać się za wersją co najmniej z 2017 roku – i dopytywać.
> „Kupiłem Teslę i czuję coraz większe rozczarowanie” [Tesla P0D PRĄD]
Całkowita pojemność baterii Zoe 22 kWh to 25,92 kWh, koszt zakupu wynosi zatem około 960 złotych za 1 kWh pojemności. Jako ciekawostkę warto dodać, że choć cała bateria waży 290 kilogramów, na ogniwa przypada ledwie 165 kilogramów. Resztę stanowi konstrukcja nośna i grube ściany pojemnika, które chronią akumulator trakcyjny przed uszkodzeniem z zewnątrz.
Nie wiemy, w jakim stanie jest bateria, ale warto dodać, że Zoe 22 kWh nie miały szczególnie dużego zasięgu: od 130 do 160 km, w zależności od silnika. Nawet gdyby dawca baterii każdego dnia przejeżdżał maksymalny dystans, bateria miałaby niecałe 95 tysięcy kilometrów przebiegu i 730 cykli ładowania za sobą. Ogniwa Renault Zoe są aktywnie chłodzone, dlatego nie powinno być o mowy o degradacji tak szybkiej, jak w Nissanie Leafie.
> Degradacja baterii Nissana Leafa 24 kWh w gorącym klimacie
Na zdjęciu: bateria do Renault Zoe (c) Krzysztof / Otomoto