Internauta Sergiusz Baczyński opublikował na Facebooku wyniki zużycia energii Ioniqa Electric na trasie Rzeszów – Tarnów i z powrotem. Z wiatrem zużywał 12,6 kilowatogodziny energii na 100 kilometrów przy średniej szybkości 76 km/h, z powrotem, pod wiatr: 17,1 kWh / 100 km.

Hyundai Ioniq Electric i zużycie energii podczas jazdy

Ioniq Electric wyposażony jest w baterie o pojemności 28 kilowatogodziny (kWh). Na trasie Tarnów -> Rzeszów, gdy jechał z wiatrem, przejechał 85,1 kilometra ze średnim zużyciem 12,6 kWh/100 kilometrów. W drodze Rzeszów -> Tarnów, pod wiatr, zużycie skoczyło już do 17,1 kWh/100 km. Oznacza to, że przy pierwszej podróży przejechałby maksymalnie 222 kilometry na jednym ładowaniu, a przy drugiej już tylko 164 kilometry na jednym ładowaniu.

Oprócz tego przy wyższej niż wcześniej średniej szybkości wynoszącej 111 kilometrów na godzinę (Rzeszów -> Tarnów), zużył już 25,2 kilowatogodziny energii. To znaczy, że przy baterii naładowanej do pełna z tą szybkością przejechałby już tylko 111 kilometrów. Przyspieszył przejazd o niecałe 30 procent, ale zwiększył zużycie energii o ponad 30 procent.

Według danych EPA, Hyundai Ioniq Electric zużywa średnio 15,5 kilowatogodziny na 100 kilometrów.

> Najbardziej oszczędne samochody elektryczne na świecie [RANKING Top 10]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Następna generacja silników Mazdy: Skyactiv-3

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.8]