Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Czy samochody elektryczne palą się częściej? Raport: Nie, 10x rzadziej, ale danych jest mało

W witrynie CNN pojawił się ciekawy wywiad na temat częstotliwości pożarów samochodów elektrycznych. Zdaniem niezależnego badacza z firmy Batelle, Stevena Rissera, ryzyko pożaru elektryka jest znacząco niższe niż auta spalinowego – nadal jednak mamy za mało danych, żeby uczciwie określić proporcje.

Pożary samochodów elektrycznych i spalinowych – co zdarza się częściej?

Firma Batelle przygotowała swój raport dla Amerykańskiej Rady Bezpieczeństwa Drogowego (NHTSA) na podstawie danych z 2015 roku, czyli ostatniego, dla którego są już pełne statystyki. Okazało się, że w Stanach Zjednoczonych wybuchły wtedy 174 tysiące pożarów samochodów, czyli średnio jeden na trzy minuty (źródło).

> Serwis Tesli w Polsce już w 2019 roku. Lokalizacja: Warszawa – Tesla szuka pracowników [aktualizacja]

Tesla twierdzi, że pożar samochodu spalinowego jest 11 razy bardziej prawdopodobny niż auta elektrycznego. Czyli że elektryki palą się zdecydowanie rzadziej. Podobne wnioski znajdziemy w raporcie Batelle: na 300 tysięcy Tesli jeżdżących po drogach w roku 2015, które zrobiły razem 12 miliardów kilometrów, odnotowano około 40 pożarów – czyli 3,3 pożaru na 1 miliard kilometrów.

Dla porównania: w przypadku samochodów spalinowych na każdy 1 miliard kilometrów przypadały 34 pożary. Daje to proporcję bliską tej, którą chwali się Tesla: 1:10, czyli na 1 pożar samochodu elektrycznego przypadało mniej więcej 10 pożarów aut spalinowych. Risser zastrzega jednak, że mamy zbyt mało danych, byśmy mogli robić uczciwe porównania. Autor artykułu podkreśla również, że pożar samochodu spalinowego zwykle przytrafia się natychmiast, podczas gdy w aucie elektrycznym może się zacząć dopiero po godzinach albo dniach od zdarzenia drogowego.

> Nieużywany przez długi czas elektryk po podłączeniu do ładowarki ZACZĄŁ SIĘ DYMIĆ

Cytowany w tekście naukowiec pociesza jednak, że prawdopodobieństwo pożaru w elektrykach będzie spadać. Producenci ogniw elektrycznych intensywnie pracują bowiem nad bateriami ze stałym elektrolitem, w których ryzyko zapłonu zostanie znacząco zredukowane.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version