Bjorn Nyland nagrał wideo podczas testu Autopilota 1 wbudowanego w Tesla Model X. Norweg był ciekaw, jak często automat będzie go prosił o położenie rąk na kierownicy.
Prośba o położenie rąk średnio co 1-3 minuty
Spis treści
W trakcie jazdy autostradowej Autopilot żądał położenia rąk na kierownicy średnio co 1-3 minuty. Dotyczyło to zarówno jazdy wolniejszej, prawym pasem, jak i szybszej, lewym pasem.
O wiele rzadziej musiał kłaść ręce na kierownicy podczas ruchu miejskiego: w zasadzie robił to wcześniej niż pojawiło się żądanie Autopilota, bo musiał pokonać rondo lub włączyć się do ruchu.
> Jaki jest zasięg samochodu elektrycznego zimą [TEST Auto Bild]
Ten drugi fragment przejażdżki jest o tyle ciekawy, że sugeruje, że Autopilot ma co najmniej dwa kryteria oceny dotyczące sprawdzenia, czy kierowca jeszcze tam jest. Przy większej szybkości wydaje się obowiązywać kryterium czasowe, przy mniejszej – uwzględniające przejechaną odległość.
Użytkownicy w komentarzach na YouTube podają też inne alternatywy, wśród nich: 3) natężenie ruchu oraz 4) lokalizację.