Na Twitterze pojawił się ciekawy wpis użytkownika Tesla in Vernon. Udało mu się z jego Tesli wycisnąć zużycie energii poniżej 10 kWh/100 km (100 Wh/km), co oznacza, że na jednym ładowaniu mógłby pokonać ponad 700 kilometrów. I wcale nie był zawalidrogą!
Gigantyczne zasięgi przy bardzo spokojnej jeździe
Opisywany samochód to Tesla Model 3 Long Range RWD, czyli auto z napędem na tył i baterią o pojemności użytecznej wynoszącej około 74 kWh. Ten wariant nie pojawia się w konfiguratorze, ale niekiedy można go upolować wśród samochodów już gotowych i dostarczonych do Europy (ang. inventory).
> Jak kupić Tesla Model 3 RWD w Polsce, skoro nie ma go w konfiguratorze? To bardzo proste
Jego kierowca chwali się, że podczas podróży z Vernon do Kelowna (Kanada) zszedł do poziomu 9,6 kWh/100 km (96 Wh/km) – i udowodnił to zdjęciem z licznika. Żeby było ciekawie, wcale nie jechał wolno: utrzymuje, że średnia szybkość na tym dystansie wyniosła 85 km/h. Odpowiada chęci utrzymywania około 90-92 km/h w aucie innym niż Tesla, bowiem liczniki Tesli nie zawyżają aktualnej szybkości, inne – z reguły tak.
Gdyby udało mu się osiągnąć podobny wynik w trakcie dłuższej podróży, cała pojemność baterii wystarczyłaby mu na pokonanie 771 (!) kilometrów. Rzecz jasna nikt rozsądny nie wyjeżdża baterii do końca, dlatego kierowca przejechałby pewnie około 730-740 kilometrów i zacząłby się rozglądać za stacją ładowania lub Superchargerem.
> Mapa stacji ładowania samochodów elektrycznych
Kierowca podkreśla, że w samochodzie miał zainstalowane 18-calowe (najmniejsze dostępne) felgi z kołpakami Aero, które zmniejszają zużycie energii podczas jazdy. Klimatyzacja była ustawiona na 21 stopni Celsjusza, ale trudno powiedzieć, jaka wtedy panowała temperatura. Różnica poziomów między miastami to 36 metrów (Vernon: 380 m, Kelowna: 344 m n.p.m.), co daje 7,2 metra spadku terenu na każde 10 kilometrów odległości.
Komentatorzy chwalili się swoimi rekordami na dłuższych dystansach. Ktoś wyznał, że nigdy nie udało mu się zejść poniżej 10 kWh/100 km (100 Wh/km), ktoś inny, że ostatnie 5 tysięcy kilometrów pokonał ze średnią 14,1 kWh/100 km (141 Wh/km).