Podczas Tokio Motor Show 2019 Yamaha zaprezentuje dwa skutery elektryczne, które mają być premierami globalnymi. Yamaha E02 to odpowiednik skutera spalinowego o pojemności 50 cm3, z kolei Yamaha E01 to zamiennik jednośladu z silnikiem o pojemności 125 cm3.
Skutery elektryczne w końcu także z Japonii
Yamaha E01 i E02 są pojazdami referencyjnymi, ich nazwy są robocze, a specyfikacji możemy się tylko domyślać. Producent obiecuje, że słabsza Yamaha E02 będzie kompaktowa, łatwa w prowadzeniu i lekka, a jej baterie będą wymienne – możliwe, że ten ostatni element to efekt współpracy Yamahy i Gogoro. Wygląd E02 ma akcentować, że mamy do czynienia z pojazdem elektrycznym – motorowerem do miasta.

Skuter elektryczny Yamaha E02. Ilustracja ma lekko skorygowaną perspektywę w stosunku do oryginału (c) Yamaha
Yamaha E01 z kolei zapowiada się na prawdziwy motocykl do sensownego poruszania się po mieście. Oprócz parametrów zbliżonych do skutera z silnikiem spalinowym o pojemności 125 cm3 będzie dysponować dużym zasięgiem, zapewniać komfort i pozwalać na szybkie ładowanie podczas przejazdów „z jednej części miasta do drugiej”.
Komfort jazdy ma przewyższać ten, którego doświadczają nabywcy skuterów spalinowych, a wzornictwo uwydatni nową sportową stylistykę.
Obydwa pojazdy zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej przed Tokio Motor Show 2019. Rozpocznie się ona 23 października o godzinie 2.30 czasu polskiego. Producent zapowiada, że oprócz skuterów, roweru elektrycznego YPJ-YZ i łazika Land Link pojawią się jeszcze dwa inne pojazdy, o których niczego więcej nie wiadomo.
> Prezes Kymco: Już wkrótce skutery elektryczne będą wybierane chętniej niż spalinowe